[css][span] Tekst rechts alignen

Pagina: 1
Acties:

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Nou zit ik hier al te zoeken, maar het lukt met maar niet een antwoord te vinden.

Ik heb de volgende code
HTML:
1
<div id="submenu">Deze tekst normaal links<span class="right">deze tekst rechts</span></div>

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.right{
   text-align: right;
}

Ik wil dus gewoon de tekst op 1 regel ook rechts uitgelijnd hebben. Nu weet ik dat span een inline element is en dat het daar niet meer zou lukken, maar het lukt me ook niet met een <div class="right">, dan gooit hij de tekst die rechts moet op een nieuwe regel. Met absolute lukt het uiteraard wel, maar dan valt hij buiten mijn 'submenu' div.

Nou kan ik het wel met tabellen gaan oplossen, maar ik was eigenlijk van plan helemaal geen tabellen te gebruiken.

Hoe krijg ik het dus als volgt:
code:
1
Deze tekst normaal links                                                                 en rechts

Verwijderd

Het stukje dat links moet links laten floaten, het stukje wat rechts moet rechts laten floaten.

• Phenomenon
Jah maar met float verperst ik me hele layout.

Moet ik daarna een 'clear: both' gebruiken dan?

Dat heb ik ooit eens gelezen, dus als ik nu heel wat doms zeg, mag je het als niet verzonden beschouwen O-)

edit:
met een float gooit hij namelijk nog steeds de <div> op een volgende regel

[ Voor 21% gewijzigd door Phenomenon op 12-07-2004 21:19 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

HTML:
1
<div style="float: left;"><Deze tekst normaal links></div><div style="float: right;">en rechts</div>

Probeer dat es anders. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

code:
1
<div style="float: left; width: 50%;">links</div><div style="text-align: right;float: left; width: 50%;">rechts</div>

Dit werkt in ieder geval...

// :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 21:20 ]

Verwijderd

vervang de "text-align: right;" door "float: right;", en plaats het stuk wat rechts moet komen als eerste (links) in de broncode, dit zorgt er voor dat hij goed float en de layout goed blijft

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 21:22 ]

• Phenomenon
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:22:
vervang de "text-align: right;" door "float: right;", en plaats het stuk wat rechts moet komen als eerste (links) in de broncode, dit zorgt er voor dat hij goed float en de layout goed blijft
Idd dat werkt goed.

Maar is dat niet een beetje ranzig joh?

Verwijderd

Nee, heel netjes

Verwijderd

Phenomenon schreef op 12 juli 2004 @ 21:27:
[...]

Idd dat werkt goed.

Maar is dat niet een beetje ranzig joh?
Niet dat ik er veel vanaf weet, maar zo moet je het float commando wel gebruiken volgens mij. En je kan ook de text rechts alignen en dan links floaten, dan is de volgorde goed in de html.

• Phenomenon
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:32:
[...]

Niet dat ik er veel vanaf weet, maar zo moet je het float commando wel gebruiken volgens mij. En je kan ook de text rechts alignen en dan links floaten, dan is de volgorde goed in de html.
Nou jah het werkt, dat is het belangrijkste ^O^
Pagina: 1