Toon posts:

speedtouch in combinatie met sitecom router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speedtouch router voor mijn adsl verbinding. Zijn interne dhcp geeft adressen uit in de 10.0.0.150+ range. Zijn eigen adres is 10.0.0.138

Nu heb ik de lan uitgang van het modem verbonden met de wan ingang van een sitecom 4s router. Deze deelt adressen uit in de 192.168.0.1+ range.

De internetverbinding werkt al een lange tijd prima maar nu wil ik het volgende

Het is de bedoeling dat ik vanaf een andere locatie middels pcanywhere kan connecten met een pc in het netwerk (een 192.168.0.1+ computer dus).

Ik heb het volgende gedaan. De default NAT poort van het speedtouch modem staat op 10.0.0.150 (het adres dat de dhcp van het modem aan de router heeft gegeven). Vervolgens heb ik in de NAT tabel van de router alle verkeer op een bepaalde poort naar de betreffende pc (192.168.0.3) in het netwerk geport.

Volgens mij zou dit moeten werken maar ik zou jullie niet lastigvallen als dat zo zou zijn. Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie.

Verder kan ik het volgende melden:
Een ping op het externe adres van het modem geeft een timeout in bovengenoemde opstelling
Als ik een pc direct aan het modem hang dan werkt deze ping wel.

Kennelijk houd de router iets tegen ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens iets opgevangen over bridgemode.

Ik zou het modem in Bridgemode moeten zetten.

Kan iemand mij vertellen hoe dat moet ?

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
als je hem in bridge mode zet stopt ie met dhcpen d8 ik dat is opzig geen probleem maar dan moet je wel ff het ip instellen in de router of je router krijgt het ip van je ISP.
kijk ook ff of je firewall in de router het wel toelaat en of je de poorten wel goed hebt. en ook de firewall op je pc.