Toon posts:

[2003] Video's op fullscreen stotterig in win 2k3*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen Microsoft Windows Server 2003 Enterprise. Nu wil ik hier video's op afspelen op fullscreen. Dit gaat alleen heel schokkerig. Het maakt ook niet uit welke player ik gebruik; WM player, Winamp... enz. Ook DVD's (PowerDVD) gaan schokkerig. De taskmanager geeft ook een CPU gebruik aan van 100%. Ik heb alle updates en alles erop. Maar het helpt niet.

Sys specs:

AMD Athlon XP 2000+
Epox 8KHA+
512MB DDR
Diamond Stealth S540
Maxtor 40/7200
Microsoft Windows 2003 Advanced/Enterprise Server (Win32 x86/IA32) 5.02.3790

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 21:16

Tweaker.nu

we all float down here

heb je hier http://www.msfn.org/win2k3/hardwareacc.htm al eens gekeken, en dan vooral Enabling Hardware and DirectX Acceleration

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 17:00
wat moet een server met het afspelen van divx/xvid films? das toch iets voor een workstation???

iig moet je directx9 installeren en directdraw etc aanzetten

Verwijderd

Topicstarter
Ik 'm gebruik óók als workstation

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:01
jpvk007 schreef op 12 juli 2004 @ 21:30:
wat moet een server met het afspelen van divx/xvid films? das toch iets voor een workstation???

iig moet je directx9 installeren en directdraw etc aanzetten
Windows 2003 als workstation werkt opzich wel fijn! beter dan windows 2000! Jammer is dat er alleen server editeis uit zijn, en geen workstation editie. Windows 2003 is eigenlijk een mix van 2000&xp MAAR dan alleen de goeie dingen! en de veiligheid is echt top!! ik heb nog geen remote exploit gezien voor windows 2k3!!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah.. een serverOS is gewoon niet bedoeld om films op af te spelen. Het is dus niet zo heel raar dat dit niet werkt. Met wat geluk krijg je het aan de gang; maar ik zou er zeker niet op rekenen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:06

Pogostokje

* twiet *

consolefreak schreef op 14 juli 2004 @ 11:12:
ik heb nog geen remote exploit gezien voor windows 2k3!!!
Dan moet je eens windowsupdate draaien :?
Er zijn al heel wat updates verschenen, ook tegen exploits.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

er zijn inmiddels meer dan 20 updates beschikbaar voor Windows Server 2003. Ook 2003 server kent remote exploits als je denkt van niet moet je je kennis nog maar eens herconfigureren.

Een server OS als desktop en dan hier topics gaan openen dat het niet wil...... misschien toch maar terug gaan naar Windows XP lijkt me verstandiger als je niet echt weet waar je mee bezig bent.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Topicstarter moet even het grote "tweak 2k3 naar workstation" topic zoeken.

Maar als iedereen nou een ophoud met dat gemiep over "2k3 is een server geen workstation" want A. dit is GOT en B. 2k3 is prima als workstation te gebruiken mits je hem goed instelt.

specs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

gladiool schreef op 14 juli 2004 @ 12:39:
Topicstarter moet even het grote "tweak 2k3 naar workstation" topic zoeken.

Maar als iedereen nou een ophoud met dat gemiep over "2k3 is een server geen workstation" want A. dit is GOT en B. 2k3 is prima als workstation te gebruiken mits je hem goed instelt.
2003 is prima als desktop te gebruiken ja maar om dan gelijk hier te gaan posten als je er niet uitkomt is niet echt tweakers alike he..... los het dan ook zelf op in plaats van hier te gaan miepen.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:01
Pogostokje schreef op 14 juli 2004 @ 12:04:
[...]

Dan moet je eens windowsupdate draaien :?
Er zijn al heel wat updates verschenen, ook tegen exploits.
ik heb er anders niet s van gezien dat hier gebruik van maakt :+ dat bedoelde ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door consolefreak op 14-07-2004 14:19 ]

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 11:28
Spider.007 schreef op 14 juli 2004 @ 11:18:
Tjah.. een serverOS is gewoon niet bedoeld om films op af te spelen. Het is dus niet zo heel raar dat dit niet werkt. Met wat geluk krijg je het aan de gang; maar ik zou er zeker niet op rekenen :)
Weer zo'n figuur die het nooit zelf heeft geprobeerd... Windows 2003 is prima te gebruiken als workstation, en is vele malen sneller en stabieler dan XP en 2000 :p

Voor mij geldt:
Windows 2003 Rulezzzz _/-\o_

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
StyleWarz schreef op 14 juli 2004 @ 20:49:
[...]

Weer zo'n figuur die het nooit zelf heeft geprobeerd... Windows 2003 is prima te gebruiken als workstation, en is vele malen sneller en stabieler dan XP en 2000 :p

Voor mij geldt:
Windows 2003 Rulezzzz _/-\o_
elke windows is stabiel, het hangt er maar net vanaf welke drivers je gebruikt...

sneller, stabieler, ach das allemaal erg subjectief, het voelt sneller aan maar werkt het ook sneller?

A wise man's life is based around fuck you

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:09
Het is TS's eerste post. Kloontje?
Anyways, je kan 2003 prima als desktop gebruiken, maar je moet uiteraard eerst wel e.e.a. configureren.
Verder had Gladiool de beste tip.

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 11:28
zwelgje schreef op 14 juli 2004 @ 20:58:
[...]

elke windows is stabiel, het hangt er maar net vanaf welke drivers je gebruikt...

sneller, stabieler, ach das allemaal erg subjectief, het voelt sneller aan maar werkt het ook sneller?
Het voelt sneller, maar is het ook.... Programma's hebben onder Windows 2003 vele seconden minder laad tijd nodig... :p
Pagina: 1