[XP] Problemen met defragmentatie*

Pagina: 1
Acties:

• Notoxic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06-2024
Hallo all .

Ik heb windows XP home edition. Na analyse van de C: schijf krijg ik melding dat het aan te raden is om de schijf te defragmenteren. De schijf ziet er zo uit :
I I I I I I I I I I I I allemaal rode strepjes die in gelijke afstand van elkaar verwijderd zijn over de hele schijf ( zo iets zie ik voor het eerst ) . Defragmenteren dus ! Na de defragmentatie zijn de rode streepjes nog steeds niet verdwenen . Dan krijg ik de volgende melding:

De defragmentatie is voltooid voor(C:)
Enkele bestanden op dit volume kunnen niet worden gedefragmenteerd.
Controleer het defragmentatierapport voor een lijst van deze bestanden.

Rapport weergeven :

fragmenten | bestandsgrootte | bestandsnaam |
1.857 | 187GB | \system volume information\_restore{6D...

Ik heb het in veilige modus geprobeerd , Cookies verwijderd , maar het help niets.
Weet iemand een oplossing?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier aub ook zelf op te letten :)

Bestanden in je "System Volume Information" zijn bestanden van je System Restore.

• Notoxic
Elevator wat is System Restoredan en hoe krijg ik voor mekaar om dit te defragmenteren?
Is dat system herstel? Moet ik het wissen? En dan defrag ?

[ Voor 26% gewijzigd door Notoxic op 12-07-2004 20:54 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
System Restor = Systeemherstel (Rechtermuisknop Deze computer -> Systeemeigenschappen -> systeemherstel) Dit is om je instellingen en drivers te herstellen als er iets fout gaat. (Maar dat had je waarschijnlijk zelf al op google gevonden).

Als je dit uitschakeld of hoeveelheid te gebruiken schijfruimte omlaag schroeft, daarna defragmenteerd, en weer aan schakeld gaat het defragementeren wel goed

[ Voor 9% gewijzigd door djexplo op 12-07-2004 20:57 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-05 09:59
System restore is een optie in Windows, zodat je de oude situatie kan herstellen indien de actuele versie naar z'n grootje is. Om ervoor te zorgen dat er niks gebeurt met de backup's worden deze streng beveiligd, je kunt deze dus niet defragmenteren.

Dat er nog wat blijft staan is op zich niet erg, dit komt doordat NTFS anders is opgebouwd dan FAT en NTFS is op dat punt veel flexibeler.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Notoxic
h.edink schreef op 12 juli 2004 @ 20:58:
System restore is een optie in Windows, zodat je de oude situatie kan herstellen indien de actuele versie naar z'n grootje is. Om ervoor te zorgen dat er niks gebeurt met de backup's worden deze streng beveiligd, je kunt deze dus niet defragmenteren.

Dat er nog wat blijft staan is op zich niet erg, dit komt doordat NTFS anders is opgebouwd dan FAT en NTFS is op dat punt veel flexibeler.
YEAH het is gelukt ,, eigenlijk best wel dom van mij dat ik er niet zelf erop kwaam ,,
8)7 heheh ,, Bedankt iedereen !
Pagina: 1