Importeren van een analoge videocamera naar de pc.

Pagina: 1
Acties:
  • 606 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116991

Topicstarter
Hoe kan ik de film die ik gemaakt heb met mijn camera importeren naar mijn pc. En kan ik dat met standaard software in windows xp of niet.

Mijn pc heeft alle ingangen die je maar kan bedenken.
Mijn camera heeft alleen een tulip(geel) voor beeld en een Tulip (wit) voor geluid.
Hoe kan ik het importeren. En eventueel bewerken maar dat is van latere zorg. Nu gaat het meer om het binnenhalen. Ik heb een Canon UC2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

megaleo

Special member

Je camera via de tulipkabels aansluiten.
Je programma op de pc opstarten. Kan dat standaar proggramma van XP zijn of een andere.
Dan zet je je camera op afspelen. En je laat je prog starten met opnemen. Als je dat gedaan hebt kun je het gaan bewerken.

Trouwens al een beetje rondgezocht op het internet? Moet genoeg over te vinden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116991

Topicstarter
megaleo schreef op 12 juli 2004 @ 19:43:
Je camera via de tulipkabels aansluiten.
Je programma op de pc opstarten. Kan dat standaar proggramma van XP zijn of een andere.
Dan zet je je camera op afspelen. En je laat je prog starten met opnemen. Als je dat gedaan hebt kun je het gaan bewerken.

Trouwens al een beetje rondgezocht op het internet? Moet genoeg over te vinden zijn. :)
Dan neemt ie van mijn webcam op het probleem is dat mijn pc de canon niet ziet. hoe kan ik die detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 08:12
heeft je pc een analoge video ingang of een tv kaart?
geef eens wat meer info over je hardware.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:31
Anoniem: 116991 schreef op 12 juli 2004 @ 19:40:
Hoe kan ik de film die ik gemaakt heb met mijn camera importeren naar mijn pc. En kan ik dat met standaard software in windows xp of niet.

Mijn pc heeft alle ingangen die je maar kan bedenken.
Mijn camera heeft alleen een tulip(geel) voor beeld en een Tulip (wit) voor geluid.
Hoe kan ik het importeren. En eventueel bewerken maar dat is van latere zorg. Nu gaat het meer om het binnenhalen. Ik heb een Canon UC2000
alle ingangen die je kan bedenken... dat zijn er heel veel... maar het komt niet vaak voor dat een pc standaard al een analoge videoingang heeft. indien je een tvkaart hebt, heb je meer kans.

iig om een analoge video te importeren moet je je camera aansluiten op je analoge ingangen (liefst s-video in en geluid links+rechts) en het beeld via een programma opnemen op je hd. afhankelijk van je kaart en bijgeleverde software moet je een kwaliteit instellen voor het inkomende beeld (zet de videocamera wel op play) en opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:09
jpvk007 schreef op 12 juli 2004 @ 21:28:
[...]

alle ingangen die je kan bedenken... dat zijn er heel veel... maar het komt niet vaak voor dat een pc standaard al een analoge videoingang heeft. indien je een tvkaart hebt, heb je meer kans.

iig om een analoge video te importeren moet je je camera aansluiten op je analoge ingangen (liefst s-video in en geluid links+rechts) en het beeld via een programma opnemen op je hd. afhankelijk van je kaart en bijgeleverde software moet je een kwaliteit instellen voor het inkomende beeld (zet de videocamera wel op play) en opslaan.
t kan zo'n aldi/lidl pc zijn, die hebben meestal nogal een zooi ingangen (en nu geen discussie beginnen dat dat troep is).
maar je moet je programma wel instellen op de kaart waar de analoge ingang op zit.dan zal ie het wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

megaleo

Special member

Anoniem: 116991 schreef op 12 juli 2004 @ 19:46:
[...]

Dan neemt ie van mijn webcam op het probleem is dat mijn pc de canon niet ziet. hoe kan ik die detecteren.
Ja zeg dat dan. 8)7 :P
Probeer eens de goeie drivers voor je cam te installeren. Of dat je in de eigenschappen van je videoprog je bron kan veranderen.
Pagina: 1