Toon posts:

Powerbook G4 1,5 Ghz geheugen gaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een maand een nieuwe vervang powerbook, G4 1,5 Ghz met 2 reepjes 256 mb Ram. Toen ik deze net ging gebruiken heb ik dit gechecked (dit ivm nalevering van een 512 geheugenmodule die in mijn oude zat). Nu doet mijn powerbook de laatste week een beetje raar, minder lang op de batterij, en moeite met wakker worden etc..

Nu keek ik voor de gein bij "about this mac", staat daar 384 Mb :?.
En als ik dan verder kijk staat er voor een geheugen module 128 gegeven. Ik heb ook nog ff het geheugen eruit gehaald en opnieuw geplaatst, maar dit deed niks aan de plotselinge halvering (je probeert van alles, soms werkt het).

Voordat ik weer met Applecare ga bellen (heb ondertussen iets te veel met die lui aan de lijn gehangen ivm gare schermen, niet werkende vga outputs etc..) is mijn vraag of iemand de "halvering" van mijn geheugenreepje kan verklaren.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
De Mac kan picky zijn over de kwaliteit van het geheugen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het nog ff testen met techtool. Maar het is wel fabrieksgeheugen, origineel met de powerbook geleverd, ben er dus ook (tot nu toe) nog niet aangekomen.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 19:27
Ik denk dat 1 van je modules brak is en anders is het een module welke niet ondersteund wordt (en dat laatste ben ik nog niet tegengekomen)...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.