Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
- Fedora CD 1 in de cd-rom
- loop naar mijn kamer en boot de laptop
- start install
...install loopt...
- install: kan bestand niet wisselen (ik denk, ah de volgende cd is aan de beurt)
- putty > umount /mnt/cdrom
.... mount: drive is busy (ik denk, hè shit, tuurlijk, er hangt een symlink aan, die eerst ff weg halen)
- putty > umount /mnt/cdrom (geen reactie, drive is unmouted)
- loop naar de server, en druk eject.... niks, nog een keer.... niks
- loop terug naar mijn kamer, check mount (cdrom is idd unmounted)
- loop weer naar de server, en eject.... niks
(en zo ging het nog wel even door...)
cdrom is niet gemount, maar eject niet...
Ik zal eens klooien met eject.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
❤️🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !
licht eens toe, please...
ps. eject /dev/cdrom werkt perfect. Grappig om van een afstand je beker houder te bedienen, nog leuker zou zijn als je ook de lade weer in kon trekken >-)
Verwijderd
groep aanmaken, cdrom devices in die groep gooien en klaar?deepbass909 schreef op 12 juli 2004 @ 21:15:
cdrom groep??? die heb ik nog nooit gezien bij mijn user groepen...
als je het device mount dan zal de cd-rom speler automaties het appraat proberen dicht te doen mits het dat kan.ps. eject /dev/cdrom werkt perfect. Grappig om van een afstand je beker houder te bedienen, nog leuker zou zijn als je ook de lade weer in kon trekken >-)
overigens doe ik zelf altijd chmod 666 /dev/hdc, werkt ook, maar komt wat satanisch over
het kan trouwens zijn dat ik een totaal logisch iets totaal aan mij voorbij laat gaan, aangezien ik zo'n dag heb dat mijn kop vol zit met beton... :-s
Verwijderd
stel dat user x wel een device mag gebruiken, maar een andere gebruiker niet.deepbass909 schreef op 12 juli 2004 @ 22:08:
Wat heeft dat als voordeel??
het kan trouwens zijn dat ik een totaal logisch iets totaal aan mij voorbij laat gaan, aangezien ik zo'n dag heb dat mijn kop vol zit met beton... :-s
immers unix is een multi user envirement en dus is het wel nuttig dat men zelfs op device nivo (wat is het toch practies he dat alles in unix een bestand is) zulk soort dingen kan regelen.
denk bevoorbeeld aan het verboden maken voor alle gebruikers behalve een groep die backups mag maken, van de backup schijf.
van van de cd/dvd writer voor dat geval.
dat kan wel jah, mara is neit ech taan te raden als ie aanstaat,Pic_Art schreef op 12 juli 2004 @ 23:18:
Ehm, kan je niet op dat met een potlood in dat gaatje aan de voorkant drukken? Of ben ik hier nou fout aan t denken
Kan je anders niet de server herstarten?
en ik heb dat probleem ook wel's, na een reboot blijtk er niks verandert, het engie wat bij mij helpt is de pc open maken en de stekker voor de stroom er even in en uit halen (wel gewoon wanneer de pc uit is) als ik hem dan weer opstart doet het gewoon weer (even) meestal na een korte tijd ehtzelfde gesonemieter, bij mij is het gelukkig de brander en doet de gewone drive het naar behoren.
jep
naja, stel je hebt een bak waar je zelf op werkt en wat andere mensen shell accounts hebben. is nogal irritant als die ineens geluid gaan maken, dus stop je die mensen niet in de audio-groepdeepbass909 schreef op 12 juli 2004 @ 22:08:
Wat heeft dat als voordeel??
De reden is dat ik nu precies hetzelfde heb op een andere machine. Maar het hele verhaal is hier iets ingewikkelder.
Het betreft m'n HTPC met een verse Gentoo install. Mounten en unmounten gaat goed. Ook software eject werkt, maar verrassing, ook op deze machine weigerd de eject-knop op de speler te werken. Daarnaast wil ik eigenlijk iets kunnen doen wat bij mijn gewone pc onder KDE 3.5 gewoon werkt, en dat is dat de drive automatisch unmount bij het indrukken van de eject-knop.
De reden is simpel. Het is een HTPC waar ik dus niet terug naar de console wil moeten om een dvd-tje te wisselen... Ik kan met Lirc wel een knop op m'n ab toewijzen aan eject /dev/dvd, maar ik zou het toch ook wel handig vinden om het knopje voorop m'n drive te kunnen gebruiken...
Heeft er iemand een idee?