[advies]Finepix S300 - Powershot A70 - Dimage Z1

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hallo allemaal.

Ik ben over een aantal dagen jarig, ik word alweer oud :( 23 haha. Maar als kadoo gaan we dit jaar voor een digicam. Nu krijg ik 't van mn vrienden en aanhang en kan dus geen cam van 450 euro kopen. Nu staat er in het media markt krantje 3 leuke aanbiedingen.

S3000 = 199Euro
Powershot A70 = 222Euro
Dimage Z1 = 289Euro

Ik heb alle revies op internet al een beetje liggen te lezen, maar zou graag wat meer advies informatie van jullie willen horen. Reviews zijn leuk, maar de Nederlandse (en belgjes:)) tweakers hebben denk ik wat meer praktijk ervaring met deze dingen.

Ik hoop dat jullie mij hier mee willen of kunnen helpen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Dimage omdat ik heb begrrepen dat deze beste prijs kwaliteits verhouding zit. Ook het type van de S3000 en Dimage bevalt me goed, het is prettig om vast te houden en is ook belangrijk.

Dit waren mijn keuzes, mochten jullie nog andere adviezen hebben, waar je van zegt neeej blogbuster neem deze nu, is veel beter en de zelfde prijs dan neem ik dat graag mee. Ik moet voor morgen vroeg beslissen want dan wil het meisje 't gaan halen.

Nogmaals bedankt! (ik heb express even een nieuw topic gemaakt omdat ik er anders niet meer helemaal uit kwam en het voor morgen moest weten :))) Thnx >:)

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• iNickx
Geen enkele persoon die weet welke camera 't beste uit de bus komt? Buiten de reviews van het internet..valt me beetje tegen :) moet het vanavond weten dan gaat vriendinnetje 't halen bij de medimarkt, ik lees het graag

Verwijderd

blogbuster schreef op 13 juli 2004 @ 08:12:
Geen enkele persoon die weet welke camera 't beste uit de bus komt? Buiten de reviews van het internet..valt me beetje tegen :) moet het vanavond weten dan gaat vriendinnetje 't halen bij de medimarkt, ik lees het graag
Die camera's zijn zo verschillend qua zoom en instelmogelijkheden dat je ze niet goed kan vergelijken, je moet eerst daarin zelf een keus maken..........

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 08:33 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is onmogelijk iemand te adviseren die zelf niet weet wat hij wilt voor een persoonlijk advies wat je eigenlijk wil ga je naar een winkel waar je mensen ervoor betaald om met jouw een persoonlijk gesprek te hebben en adviseren. Met jouw vraagstelling kan je geen advies krijgen het mist namelijk de belangrijkste info wat wil je ermee gaan doen, maar waarschijnlijk weet je dat zelf nog niet. Succes ermee.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Frogmen schreef op 13 juli 2004 @ 11:47:
Het is onmogelijk iemand te adviseren die zelf niet weet wat hij wilt voor een persoonlijk advies wat je eigenlijk wil ga je naar een winkel waar je mensen ervoor betaald om met jouw een persoonlijk gesprek te hebben en adviseren. Met jouw vraagstelling kan je geen advies krijgen het mist namelijk de belangrijkste info wat wil je ermee gaan doen, maar waarschijnlijk weet je dat zelf nog niet. Succes ermee.
In de winkel adviseren is niet echt verstandig... adviseer de kerel liever om even te Googlen, de specs van de cams te vergelijken en wat reviews van deze cams te lezen.

Die knulletjes bij Media Markt weten vaak echt niet waar ze het over hebben en zullen zeggen 'deze heeft de meeste megapixels, dus is het de beste' en je de duurste proberen aan te smeren.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-02 09:36
Tsja je hebt een interessante selectie gemaakt: 6x zoom - SLR-achtig / 3x zoom - compact / 10x zoom -SLR-achtig. Dan vraag ik me net als alle anderen in dit topic: heb je er al over nagedacht wat je wilt met de camera?

Veel mensen willen een beetje landschappen fotograferen, paar gebouwen en wat familie / vrienden. Dan kan je beter een compact nemen zoals de A70 omdat je die makkelijk overal mee naar toe kunt sjouwen.

Maar de meeste compacts hebben 3x zoom, dus kleine dingen fotograferen op een beetje afstand is dan onmogelijk. Je kat of een eend op 6 a 7 meter komt dan gewoon erg klein op de foto. Daarom zou je een groter zoombereik willen (of meer MP kan ook). Nadeel van meer zoom is dat de lenzen dan wat meer last hebben van kleurvertekening (paarse randjes meestal). Daarnaast zijn de camera's met meer zoom gewoon altijd minder compact.

Kortom, als je casual vrienden enzo gaat schieten, neem je de compact. Wil je ook eens wat kleinere dingen die vaak ver weg zitten (zoals vogels) schieten: neem een grotere zoom en neem de nadelen daarvan op de koop toe. Overigens hebben camera's met grotere zoom ook vaak meer handmatige instelmogelijkheden dan de meeste compacts (de A70 is daarop een uitzondering).

Wellicht kan je ook nog es naar deze cam kijken: Panasonic Lumix DMC-FZ10.
http://www.dpreview.com/n...00201panasonicdmcfz10.asp

Van alle cams zijn hier trouwens ook ervaringentopics te vinden, dus lees die ook even door zou ik zeggen...

Tenslotte is er ook al een opvolger van de Z1, de Z2 met een betere lens. De Z3 komt (hopelijk) ook dit jaar uit en daar ben ik zelf erg in geïntereseerd, maar dat zal voor jou dan te laat komen.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

WouterG

Dit is geen ondertitel

Kijk nog eens naar de prijsklasse ;)

Maar je hebt gelijk, kijk eerst eens naar wat je met die camera wilt gaan doen.

• iNickx
Ik wil graag scherpe foto's zowel binnen en buiten. Ik ben gewend aan een Sony F717 maar die heb ik onder dwang moeten afgeven aan een marokaan. Dat was een carlzeis met 5 mpx en IR meting voor scherpte. Ik weet dat ik zoiets niet voor een goedkopere klasse, maar zoiets zoek ik handmatig, goed inzoomen scherpe foto's meestal enkel voor 1024X768

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik wil niet rot overkomen maar ik denk dat we je echt niet veel verder kunnen helpen.

Wil je veel zoom, neem dan de Fuji of de Dimage.

Wil je liever een kleiner formaat, kies dan de A70.

Ga je voor de kwaliteit, dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de Dimage, maar daarover valt te discusseren. Kijk vooral op reviewsites naar de voorbeeldfoto's.

Of ga naar de winkel en kijk dan nog eens wat je het lekkerst in de hand vind liggen. Ik heb nu zelf ook een forse camera maar dat is echt heel vaak een nadeel!

• iNickx
Tomcat schreef op 13 juli 2004 @ 22:48:
Ik wil niet rot overkomen maar ik denk dat we je echt niet veel verder kunnen helpen.

Wil je veel zoom, neem dan de Fuji of de Dimage.

Wil je liever een kleiner formaat, kies dan de A70.

Ga je voor de kwaliteit, dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de Dimage, maar daarover valt te discusseren. Kijk vooral op reviewsites naar de voorbeeldfoto's.

Of ga naar de winkel en kijk dan nog eens wat je het lekkerst in de hand vind liggen. Ik heb nu zelf ook een forse camera maar dat is echt heel vaak een nadeel!
Toch alvast bedankt! ik heb mijn vriendin dit laten lezen. en ik hoop de dimage maar goed het is haar budget! jongens alsnog bedankt

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Adviestopics waarbij uit de startpost erg weinig inzet / research blijkt zijn nog altijd niet de bedoeling in FG blogbuster :) Zie:
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
uit Fotografie Policy. Zomaar een stel cams aandragen en zeggen 'welke adviseren jullie'? is niet de bedoeling :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.