[RAID5] ASUS P5AD2 Premium Sil3114R SATA Raid

Pagina: 1
Acties:

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Binnenkort komt er weer een pc prive project aan en ik zit er aan te denken om het ASUS P5AD2 Premium bord in mijn pc te knallen. Hierop zit een 4 poorts Silicon Image raidcontroller en daarop wil ik 3 sata schijven zetten, op de asus site staat het volgende:
Silicon Image 3114R RAID controller:
- 4 x Serial ATA with JBOD, RAID 0, 1, 10, 5 (RAID 5 software patch available, no WHQL)
Betekent dit dat ik wel een Raid 5 array kan aanmaken, maar er niet van kan booten? De Silicon Image site verteld mij hier weinig over en in de search kan ik er ook vrij weinig over vinden. Nu vind ik Raid 5 een geweldige oplossing, maar als ik er niet van kan booten, kan ik net zo goed de gewonen P5AD2 nemen.

Vast bedankt.

Specs van de ASUS P5AD2 Premium

Verwijderd

Waar zie jij in het gequote gedeelte staan dat je niet kunt booten van RAID-5?

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 18:15:
Waar zie jij in het gequote gedeelte staan dat je niet kunt booten van RAID-5?
Omdat er software patch staat dacht ik dat je het misschien alleen via windows kan doen. Bij de VIA raid controllers op de ASUS borden zit ook een raid tool voor windows.

Ik zie net op de ASUS site staan dat de RAID5 driver pas bij v0.0.0.14 is, lijkt me nog niet al te betrouwbaar

[ Voor 14% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 12-07-2004 18:20 ]

Verwijderd

Ik denk dat dat "software" betekent dat het berekenen van parity's via je CPU loopt, waardoor RAID5 nogal reken intensief kan worden. Bij een gewone (lees een dure) RAID5 controller zit er een aparte XOR proc op de controller kaart die dit doet. Je kunt er dus wel van booten. Eén advies echter: ditch die premium en koop de normale met een fatsoenlijke RAID kaart. Die Silicon Image dingen zijn zo'n beetje de traagste en brakste RAID controllers die je kunt krijgen en ze zitten er alleen maar op omdat Asus ze voor een kwartje per pallet kan aanschaffen.