Programma om file-uitwisseling te doen

Pagina: 1
Acties:

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik heb thuis een servertje draaien waar ik een aantal bestanden en dergelijke op heb staan die ik ook via het internet wil kunnen benaderen :) dit zou je kunnen doen door gewoon een open file-listing te maken maar ik vindt dit toch een minder prettige manier...

Ik heb hiervoor een tijdje een programma gebruikt wat wwwfilesharepro heette.. Dit werkte opzich goed, behalve dat het nog wel eens een blauw scherm enzo opleverde omdat de VB5 runtimes niet helemaal lekker samenwerken met Windows 2003 :(

Ik ben nu op zoek naar een alternatief, zijn er mensen die zoiets kennen???

Wat moet het programma dan allemaal kunnen :?

• Inloggen zodat niet iedereen erbij kan
• Bestanden downloaden
• Bestanden uploaden (evt. naar een vaste upload map)

Zelf kan ik geen ander programma vinden wat dit doet, ook geen scripts ofzo :? Ben ik nou echt de enige die dit wil kunnen doen ?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:23

pasta

Ondertitel

Is een FTP server niet wat voor je? :?

Signature

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
pastapappie.NET schreef op 12 juli 2004 @ 17:38:
Is een FTP server niet wat voor je? :?
Mja.. FTP gaat weer over een andere poort (21) enzo en is een stuk minder gebruikersvriendelijk als iets wat gewoon over poort 80 of 8080 ofzo te benaderen is en wat eruit ziet als een web-pagina :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23
Zou je niet Apache kunnen proberen?
Met een php script wat zijn wachtwoorden dan weer uit een db haalt? oid?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
* schop * niemand verder iets??

@ The_Dart

Mja.. zo'n PHP script is opzich wel een leuk idee... zoiets mag dus ook... alleen waar haal je zoiets vandaan ga ik me dan afvragen.... Maar ik werk nu met IIS en daar kan je gewoon beveiligen met de passwoorden uit je AD :)