P-ATA schijf erbij: hoe nu booten van S-ATA schijf?

Pagina: 1
Acties:

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 13:11
Nadat ik opeens op de ene pc hier (Win2k, Seagate BaracudaII 20gb P-ATA) een BSOD genaamd "inaccessible_boot_device" kreeg (ik had niks hardware/software-matig veranderd), wou ik deze schijf maar even in de andere pc (winXP, Maxtor DiamondPlus 9 120gb S-ATA) hangen om belangrijke bestanden over te zetten naar de Maxtor schijf. Als ik de Seagate schijf erbij hang, dan gaat de pc automatisch van deze schijf booten, wat ik ook verander in de BIOS. Wat ik wil is gewoon booten van de Maxtor schijf. Als ik boot van de Seagate schijf, dan krijg ik namelijk nog steeds dezelfde BSOD. Als ik de Seagate er uit haal, dan boot de pc weer gewoon van de Maxtor.

wat ik heb gedaan: FAQ gelezen (voor zover ik nodig achtte), gekeken of Fdisk misschien iets leuks was (is dus alleen voor FAT schijven, deze is NTSC geformatteerd)
Ik heb in de BIOS de boot device op HDD0 t/m HDD3 gezet, niks hielp.

Op de win2k pc heb ik geprobeerd te booten van de win2k cd-rom, maar toen liep de pc vast :? (scherm ging op stand-by)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Over wat voor moederbord heb je het hier?

Meestal moet je in de bios aangeven dat je SCSI/RAID eerder boot dan IDE en dan werkt het prima ;)

offtopic:
Ik wil m'n schijf ook NTSC formatteren, kan je me dat uitleggen :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Bramm
mobo: Asus A7N8X-E Deluxe
De s-ata schijf is in z'n eentje en hangt dus niet in een RAID configuratie

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Bramm schreef op 12 juli 2004 @ 17:48:
mobo: Asus A7N8X-E Deluxe
De s-ata schijf is in z'n eentje en hangt dus niet in een RAID configuratie
Goed en toch moet je ervoor zorgen dat je RAID eerder instellen dan IDE, aangezien de s-ata schijf op een RAID controller (weliswaar in single mode) zit :Y)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Bramm
dank voor 't advies, ik heb alleen pas morgenavond weer tijd om 't te proberen. Dan post ik hier wel of 't gelukt is.

thx _O_

• Bramm
jep, 't werkt! boot device ingesteld op SCSI en gaan met die banaan :P

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:23

gatlarf

So say we all...

NTSC is een televisestandaard?! NTFS zal je bedoelen...

May the lords of Kobol guide you...

• Bramm
gatlarf schreef op 13 juli 2004 @ 22:25:
NTSC is een televisestandaard?! NTFS zal je bedoelen...
sorry :P

ander probleempje: nu heb ik ook de andere HDD uit de win2k pc gehaald (Maxtor DiamondPlus8 40gb P-ATA) en bij de winXP pc erin gezet, maar nu herkend hij die schijf niet goed. Bij schijfbeheer staat dat de schijf een "afwijkende, dynamische schijf" is. Ik kan 'm wel converteren naar een standaardschijf, maar dan ben ik al m'n data kwijt.
Ik heb 'ns gezocht hier op GoT, en toen kwam ik het volgende topic tegen. Als ik echter in DiskPart de schijf wil importeren, dan krijg ik de melding dat "dit systeem geen dynamische schijven ondersteund". Betekend dit dat ik deze schijf alleen kan benaderen in een systeem met win2k? En heeft iemand een idee om de data op deze schijf terug te halen?

• Bramm
Ben nu de schijf aan 't bewerken met GetDataBack for NTFS. Kijken of dat werkt.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Wanneer je P-ATA en S-ATA schijven naast elkaar draait in hetzelfde systeem zul je geheid problemen gaan ondervinden. Het zal grotendeels goed werken, maar je systeem kan een keer vastlopen, niet goed functioneren en zeker het kopieren van files van P-ATA naar S-ATA en andersom geeft vaak problemen. Ik hoop dat je hiermee geen problemen zult ondervinden, maar goed.

Profile

• Bramm
kansloos programma dat GetDataBack :( eerst lekker je HDD recoveren en op het moment dat je daadwerkelijk de files wilt gaan overzetten, zeggen ze dat je eerst moet betalen voor dat dat kan :(
Pagina: 1