Toon posts:

[winXP] pc's zien elkaar na een tijdje niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 windows XP computers, een XP laptop en een w2k3 sbe server.
Het probleem is dat de 2 XP computers elkaar na een tijdje niet meer zien.
(her)start ik beide computers, dan werkt alles perfect. Ze kunnen elkaars gedeelde
mappen/printers gewoon benaderen. Echter, na een minuut of tien werkt dat opeens niet meer.
Netwerktechnisch is er niet mis. De netwerk verbinding werkt nog normaal. Ik
kan met beide pc's nog steeds op de server komen, internetten, de laptop benaderen en visaversa. Ze kunnen dan alleen elkaar niet meer zien :?
Ik heb al vanalles geprobeert maar ik kan er niet echter komen waar het aan ligt,
echt om knettergek van te worden 8)7 |:(

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
In dat geval alvast heel erg bedankt. :)

Verwijderd

schakel de firewall eens uit op beide machines. nog steeds problemo?

Verwijderd

Topicstarter
Die staat uit. En trouwens, een firewall die zichzelf pas na een minuut of 10 inschakeld??? nah!
Ik heb ook al andere netwerkkabels geprobeert en de netwerkkaarten opnieuw geinstalleerd.
Verder heb ik allerlei opties in het veiligheidsbeleid geprobeert maar tot nog toe zonder resultaat.
Ik heb er ook nog aan gedacht dat de pc's misschien een policy van de server krijgen die
de instellingen overruled. Maar de laptop meld zich bij dezelfde server/domein aan en die
heeft nergens last van.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

Verwijderd

Ik heb er zelf ook probleemen mee gehad maar ik doe er niet zoveel aan zolang ik maar op alle pc's kan internetten.Het was opgelost nadat ik in :
deze computer,cofigratiescherm,software,windows onderdelen toevoegen of verwijderen alles wat met het netwerk te maken heeft uitvinken opnieuw opstarten en alles weer aanvinken wat met netwerken te maken heeft (en uiteraard het standaart firewall van win. xp uitgezet)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is zeker het proberen waard.
Bedankt voor de tip alvast :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 17:09:
Echter, na een minuut of tien werkt dat opeens niet meer.
Klinkt als een multi-homing probleem - heb je in een van de 2 PC's meerdere netwerkadapters (virtuaal dan wel niet virtueel (eg: vmware)) zitten? :)

Verwijderd

in 1 v/d 2 pc's zitten inderdaad 2 'LAN-Verbindingen', bedoel je dat?
De 2e LAN-Verbinding heeft met een ISDN-kaart te maken.
Zou het kunnen dat dit de problemen veroorzaakt? Zo ja, hoe los ik
het dan op?
Die ISDN-kaart is wel nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Dat je een reply krijgt van WRPtje komt omdat iemand anders voor mij met deze
pc op het tweakers-forums heeft gepost en zich niet heeft uitgelogt :D
In dit geval is Mariourk en WRPtje dus dezelfde persoon ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Test het eens door die ISDN verbinding te disablen voor een tijdje - is het probleem dan weg?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het zsm proberen (het zijn niet mijn pc's)
Maar stel dat dit het probleem veroorzaakt, hoe los ik het dan op?
Zoals ik al zei, die ISDN-kaart is echt nodig. Permanent disablelen
is dus geen optie. En normaal gesproken moeten meerdere LAN-Verbindingen
toch geen enkel probleem zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand beweerde dat het een DNS probleem is. De DNS-lijst op de server zou niet ververst
worden. Het zou iets te maken hebben met de 'release-time'.
Kan iemand me daar wat meer over vertellen? Dit is voor mij nl nieuw... :?

Alvast bedankt voor de moeite :)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Kunnen ze elkaar dan nog wel pingen? En als je "find computer" doet met het IP adres van de andere host? Als dit wel werkt is het een WINS of browser election probleem.
Met "ipconfig /all" op de command promt zie je de configuratie van de netwerk interfaces. Kijk eens of er iets verandert nadat het netwerk uitvalt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het zelf ook wat vreemd dat het een DNS probleem zou zou. Want, net wat je zegt, ze
kunnen elkaar immers ook niet pingen? :?
Hoe dan ook, er is iemand langs geweest bij degene die deze problemen heeft. Hij heeft even
zitten prutsen en daarna werkte het weer. Hoewel het na een tijdje toch weer uitviel geeft het wel
aan dat het probleem hier wel ergens moet zitten. Hij gaf aan de DNS-lijst ververst te hebben
(vermoedelijk met ipconfig /releasedns) En andere IP-adressen gebruikt te hebben. Nu ik dit
zo neerzet bedenk ik met dat het veranderen van de IP-adressen ook de oorzaak kon zijn dat
het weer (eventjes) werkte. Blijkbaar zien ze elkaar dus weer (eventjes) als de IP-adressen
veranderd/ververst zijn. Erg vaag allemaal.... :?

Verwijderd

Ik weet niet of je al hebt gekeken naar de energiebeheer op de NIC's?? Staan deze op beide kaarten uit? en heb je beide NIC's op 100 mbit staan? (of 10mbit, mochten het wat oudere NIC's zijn?)
Weet niet of dit er echt iets mee te maken heeft , maar is het uitproberen waard...zou ik zeggen. ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19

mvds

Totally awesome!

Ik heb precies hetzelfde, en aangezien ik nog geen oplossing gevonden heb voor dit probleem, heb ik de dirs die ik vaak gebruik op de andere PC's maar gewoon gemapped.

Misschien dat het een bug is in windows want ik heb het in elke versie gehad. Een tijdje gaat het goed, en dan ineens zijn alle gesharede mappen weg in netwerkomgeving. En ook de PC's ziet ie niet meer...
Pagina: 1