Toon posts:

probleem netwerk spel

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

We hebben hier thuis een klein netwerk tussen twee computers. Vroeger speelde we vaak red alert via nulmodem en nu zoveel jaren later willen we dit nog eens spelen maar via netwerk. We hebben hiervoor IPX protocol geïnstalleerd. Wanneer dit er nog niet opstond kwam je niet in het volgende schermpje in het spel red alert2 wanneer je op "network game" klikt. Nadat ik dus die IPX geinstalleerd had op beide pc's en op elke netwerkkaart. Kom ik wel in het volgende schermpje waar ik een game kan joinen of creeëren. Wanneer ik er eentje maak kan de andere pc mijn gestarte game niet vinden en visa versa. Ik werk met twee windows XP pc's. Bij een maat van me lukt het wel,hij heeft twee windows 98 pc's. Weet er iemand advies zodat het toch nog zou kunnen werken bij ons?

Alvast bedankt!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:02

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jullie pc's hangen rechtstreeks aan elkaar, zonder hub? Daarvoor moet je wel een zogeheten "crosslink" kabel hebben, en geen standaard netwerkkabel. Is dit misschien het probleem...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
we hebben zonder hub en crossed cable. Quake 2werkt dan weer wel via het netwerk

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je red alert 2 patches gedraaid? Daar wordt netwerk code verbetert. (firewall had je al uitgeschakeld he? )

[ Voor 55% gewijzigd door leuk_he op 12-07-2004 17:23 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:35

Korakal

Up up up!

• Somora
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 12:30
De ipx code die gebruikt wordt in Red Alert 1 werkt helaas niet onder Windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook het spel Command & conquer tiberian sun en daar werkt het ook niet.
Ik heb de laatste nieuwe patches geinstalleerd. Windows firewall staat wel ingeschakeld maar ik denk niet dat dit het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem gevonden, bedankt voor jullie hulp.
In red alert 2 en tiberian sun heb je bij netwerk instellingen een aantal instellingen die je kan wijzigen. Iets met ip heb ik gewijzigd en het werkt. :)
Pagina: 1