Dinsdag 6 juli, Kermiecow's place
<Silk_dude> Hey Kermie, volgende week die zeepkistenrace hier, doen wij daar nog aan mee?
<KermieCow> Ja, moet je nou mee aankomen, ik heb 't superdruk, overdag m'n werk en s'avonds voor het bestuur van de oranjevereniging.
<Silk_dude> Ah joh, dat gaat best lukken, ik heb toch geen reet te doen
<Kermie's pa> Kunnen jullie mooi die oude grasmaaier gebruiken die ergens achter 't huis staat
<Silk_dude> Maar wat gaan we maken dan?
<KermieCow> Like...DUH!...een koe natuurlijk
<Silk_dude> ...got a point there
Goed..om een lang verhaal kort te maken
KermieCow zou zorgen dat het onderstel in orde was (grasmaaier strippen + remmen en 2 persoons zitting erop maken), ik zou de koe gaan maken.

KermieCow's broer bezig met de remmen/stuurinrichting
Goed, ik moest dus een koe gaan maken. Meteen heel google images afgestruind naar "koe" "cow" "crazy cow" "lying cow" "cartoon cow", enz, enz en zo kreeg ik wel een idee van wat ik wilde. Tekenen kan ik niet, maar Cloud's zus kan dat wel, dus die gebeld om te vragen of die een mooie schets kon maken. Dat kon ze wel (als 't maar maf moest worden
), dus tadaaaah:

Schets van koe by Cloud's zusje
Ondertussen begonnen met maken van houten frame + lichaam, ziehier:

Houten frame met gaas voor achterlichaam
Resultaat na veeeeeeeeeeeel papier mache (koe sponsored by Brabants Dagblad
) waarvan de laatste laag met wit A4-papier:
(ik heb geen tussentijdse foto's van het papier mache-en, zorrie
)

Witte koe met alles d'r op en d'r an
Zoals je ziet wordt 't al wat, nu nog een likje verf en dan komt 't in de buurt van wat 't moet zijn:

Likje verf d'r op
Afgelopen vrijdag dus bovenstaand gevaarte in de aanhangwagen, zodat de 2 gedeelten op elkaar gemaakt konden worden. Na veel pijn, moeite en hard werken was het geheel dermate stevig dat we er vertrouwen in begonnen te krijgen
Vooral de kop was een heikel punt in de constructie, ding was beetje aan de zware kant geworden. Maar met 1 houten en 1 ijzeren staaf vanuit de kooiconstructie (
) naar de kop dachten we dat dat wel moest houden 
Vrijdagavond vanaf Kermie's place richting de feestschuur/zeepkistenrace-baan was echt een belevenis, ding helemaal afgedekt met oranje zeil, paar man duwen en onder 't zeil sturen
Ding was 3 meter lang met een wielbasis van 80 cm, kon bijna om z'n eigen as draaien 
Nah goed, bij de feestschuur aangekomen:

Gevaarte heeft wielen en bestuurders
Heel de avond regenbuien, da's nie goed nie voor het papier
dus we hoopten dat het droog was als wij moesten. En ja hoor, bijna helemaal op het eind waren we aan de beurt en gelukkig was het droog.

Gevaarte op de helling
Het was nogal een crime om 'm boven te krijgen, het was de zwaarste die er bij zat
Maar ook dat is gelukt (zoals je hierboven ziet), dus konden we de reis naar beneden aanvangen. Ik stelde nog voor (na het zien van een aantal rampscenario's
) om vanaf halverwege te vertreken, maar KermieCow wilde er niets van weten: "Nix ervan, gewoon van bovenaf, dan maar paar keer over de kop" 
Toen de afduw en daar gingen we:

Gevaarte op de helling
Wonderwel bleek onze grasmaaier een supergoeie wegligging te hebben, ook met 3 meter koe, dus waar onze halve vriendengroep op hoopte (halverwege de helling scheefzakken, kop slaat eraf bij de klap op de grond, dat soort dingen) bleef uit en we reden keurig naar de 80 meter of zoiets
Zie hier een schitterend filmpje van ons avontuur:
http://www.crazycows.nl/~silk/koe/crazycows.wmv (made by Erwinneke)
Een hogere resolutie-versie is mij beloofd, even geduld nog.
Even op de details wijzen: ons zeepkist-avontuur werd vergezeld van madcow.wav, door middel van een accu, autoradio en 2 x 200 watt speakers
Tevens is dit ook nog even te horen geweest over de omroepspeakers toen Kermie's broer er even een microfoon bij hield
Tweede detail is de staart die d.m.v. een ruitenwissermotor rondjes draaide
Gelukkig werd 'ie daarop niet afgekeurd als aandrijving 
Resultaat: De originaliteitsprijs
.
We hebben echt een storm aan reacties gehad dat 'ie zo leuk was en tevens de originaliteitsprijs gewonnen
, te weten een envelop met een X aantal consumptiemuntjes zodat we 't uitgebreid konden vieren maar ik was met de auto en KermieCow kan toch al gratis zuipen, dus die bewaren we voor volgend jaar 
Bovenstaand verhaal is gebaseerd op de werkelijkheid, genoemde personen zijn alle leden van Crazy Cows. Aan de koe hebben ook nog meegebouwd: Silk_dude's zusje (20) en Silk_dude's zusje (12)
Verder was dit gigantische succes natuurlijk niet mogelijk zonder de onvoorwaardelijke steun van onze ouders
Wat ons betreft volgend jaar zeker weer, en dan better and bigger (ow neej, dat kon niet, hij had de maximale afmetingen
).
<Silk_dude> Hey Kermie, volgende week die zeepkistenrace hier, doen wij daar nog aan mee?
<KermieCow> Ja, moet je nou mee aankomen, ik heb 't superdruk, overdag m'n werk en s'avonds voor het bestuur van de oranjevereniging.
<Silk_dude> Ah joh, dat gaat best lukken, ik heb toch geen reet te doen
<Kermie's pa> Kunnen jullie mooi die oude grasmaaier gebruiken die ergens achter 't huis staat
<Silk_dude> Maar wat gaan we maken dan?
<KermieCow> Like...DUH!...een koe natuurlijk
<Silk_dude> ...got a point there
Goed..om een lang verhaal kort te maken

KermieCow's broer bezig met de remmen/stuurinrichting
Goed, ik moest dus een koe gaan maken. Meteen heel google images afgestruind naar "koe" "cow" "crazy cow" "lying cow" "cartoon cow", enz, enz en zo kreeg ik wel een idee van wat ik wilde. Tekenen kan ik niet, maar Cloud's zus kan dat wel, dus die gebeld om te vragen of die een mooie schets kon maken. Dat kon ze wel (als 't maar maf moest worden

Schets van koe by Cloud's zusje
Ondertussen begonnen met maken van houten frame + lichaam, ziehier:

Houten frame met gaas voor achterlichaam
Resultaat na veeeeeeeeeeeel papier mache (koe sponsored by Brabants Dagblad
(ik heb geen tussentijdse foto's van het papier mache-en, zorrie

Witte koe met alles d'r op en d'r an
Zoals je ziet wordt 't al wat, nu nog een likje verf en dan komt 't in de buurt van wat 't moet zijn:

Likje verf d'r op
Afgelopen vrijdag dus bovenstaand gevaarte in de aanhangwagen, zodat de 2 gedeelten op elkaar gemaakt konden worden. Na veel pijn, moeite en hard werken was het geheel dermate stevig dat we er vertrouwen in begonnen te krijgen
Vrijdagavond vanaf Kermie's place richting de feestschuur/zeepkistenrace-baan was echt een belevenis, ding helemaal afgedekt met oranje zeil, paar man duwen en onder 't zeil sturen
Nah goed, bij de feestschuur aangekomen:

Gevaarte heeft wielen en bestuurders
Heel de avond regenbuien, da's nie goed nie voor het papier

Gevaarte op de helling
Het was nogal een crime om 'm boven te krijgen, het was de zwaarste die er bij zat
Toen de afduw en daar gingen we:

Gevaarte op de helling
Wonderwel bleek onze grasmaaier een supergoeie wegligging te hebben, ook met 3 meter koe, dus waar onze halve vriendengroep op hoopte (halverwege de helling scheefzakken, kop slaat eraf bij de klap op de grond, dat soort dingen) bleef uit en we reden keurig naar de 80 meter of zoiets
Zie hier een schitterend filmpje van ons avontuur:
http://www.crazycows.nl/~silk/koe/crazycows.wmv (made by Erwinneke)
Even op de details wijzen: ons zeepkist-avontuur werd vergezeld van madcow.wav, door middel van een accu, autoradio en 2 x 200 watt speakers
Tweede detail is de staart die d.m.v. een ruitenwissermotor rondjes draaide
Resultaat: De originaliteitsprijs

We hebben echt een storm aan reacties gehad dat 'ie zo leuk was en tevens de originaliteitsprijs gewonnen

Bovenstaand verhaal is gebaseerd op de werkelijkheid, genoemde personen zijn alle leden van Crazy Cows. Aan de koe hebben ook nog meegebouwd: Silk_dude's zusje (20) en Silk_dude's zusje (12)