Content Scanner op mailboxniveau

Pagina: 1
Acties:

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Hoi,

Ik zit met het volgende vraagstuk:
Bestaat er software waarmee je rechtstreeks in een maildatabase (bijvoorbeeld de private store van MS Exchange) een scan kunt maken van de type attachements die aanwezig zijn? Ik zou op deze manier willen achterhalen hoeveel % op dit moment van de totale mailomvang bijvoorbeeld bestaat uit JPEG, MPEG etc. etc. bestanden. Nalopen van alle mailboxen zou veel te veel werk zijn in een omgeving van 500 mailboxen en meer. Het is niet de bedoeling om hier op voorhand een inventarisatie te houden dmv contentscanning mbv bijvoorbeeld Mailmarshal.

Groeten,
Hendry

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:40

Korakal

Up up up!

Professional Networking & Servers > Software Algemeen
Vragen over Exchange als software mogen in SA :)

Wat heb je zelf al gezocht en gevonden voor het antwoord op je vraag?

overigens is het niet nodig om 'groeten' onder je post te zetten, zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

http://www.microsoft.com/exchange/partners/emailcontent.asp
dit al bekeken?

[google=analyse content exchange mailbox]
Best wel wat dingen die interessant kunnen zijn

[ Voor 21% gewijzigd door Korakal op 12-07-2004 18:12 ]

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Bedankt voor je reactie.. natuurlijk heb ik gezocht op GoT, maar na +/-3500 threads tegen te zijn gekomen, een paar uur hier in snuffelen maar niets vinden besloot mij om toch maar een thread te openen. 8)7

Het probleem met de meeste van dit soort door Microsoft aangedragen partners dat het hier gaat om het scannen op content voordat de mail daadwerkelijk wordt bezorgt op de server. Werkzaam zijn bij een Microsoft Gold partner zorgt er ook niet echt voor dat je extra hulp krijgt vanuit Microsoft met advies.

Ik zoek een tool die achteraf dus de scan uitvoert. En natuurlijk belangrijk: wie heeft er ervaringen met dit soort tools als ze er al zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Hendry Scholing op 15-07-2004 15:17 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

http://www.msexchange.org/software/Content_Checking/
Active Folders Content Manager for Exchange Listing updated: April 15, 2003
Active Folders Content Manager is an application that searches the Exchange information stores (public and private) for content matching the search criteria set by the administrator. The message and attachments are searched by an NT / Win2k service that is installed on a dedicated server or installed on the Exchange server. All message criteria can be searched upon such as creation date, size of attachments and of course key words. The policies themselves are schedulable and can easily be set to search at times of low utilization.
Geen idee of het wat is, maar het klinkt wat je zoekt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)