Toon posts:

linux & resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag redhat 6.2 geinstalleerd, alleen ik heb een probleempje met de resolutie. Deze staat namelijk op 640*480 (in windows 800*600). Nu wil ik dat de resolutie in linux ook 800*600 wordt.
Ik ben er inmiddels achter dat dat met de config file in /etc/X11/ moet.
Helaas heb ik niet alle specificaties van de monitor die hiervoor nodig zijn. :(
ctrl alt + werkt trouwens ook niet...
Wie kan me helpen?

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Xconfigurator
x86config

oid

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Verwijderd

Het is te lang geleden voor mij om precies te weten welke file het is, maar die config file waar je het over hebt, daarin staat welke device welke resolutie kan draaien en de volgorde van de resoluties bepaalt de opstart resolutie. Het is wel bijzonder handig om te weten wat de specs van je monitor zijn, als de uhm scanfreq. (ofzo ?!) te hoog staat loopt je stabiele Linux systeem keihard vast. Steeds weer opnieuw opstarten en steeds weer te hoge specs outcommenten heeft bij mij toen geholpen. Xconfig kende mijn videokaart+monitor dus niet goed genoeg. Naderhand draaide mijn Dell op 1152x864x96Hz terwijl de officiele spec 1024x768x85Hz is. Hoe krijg ik mijn monitor kapot :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 december 2000 20:40 schreef vxmv het volgende:
Het is te lang geleden voor mij om precies te weten welke file het is, maar die config file waar je het over hebt, daarin staat welke device welke resolutie kan draaien en de volgorde van de resoluties bepaalt de opstart resolutie. Het is wel bijzonder handig om te weten wat de specs van je monitor zijn, als de uhm scanfreq. (ofzo ?!) te hoog staat loopt je stabiele Linux systeem keihard vast. Steeds weer opnieuw opstarten en steeds weer te hoge specs outcommenten heeft bij mij toen geholpen. Xconfig kende mijn videokaart+monitor dus niet goed genoeg. Naderhand draaide mijn Dell op 1152x864x96Hz terwijl de officiele spec 1024x768x85Hz is. Hoe krijg ik mijn monitor kapot :P
In die file staat bovenin ergens 640*480 met een rijtje getallen erachter.
Een stukje verderop staan allemaal resoluties met verschillende getallen erachter. Moet ik dan zo'n resolutie + rijtje getallen naar boven halen en dan uitproberen? Of moet ik een # oid weghalen?
Ik zeg het een beetje onduidelijk maar hopelijk begrijp je het. :D

/me ]hoopt niet dat de monitor kapot gaat :).

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
sommige monitoren kan je slopen met verkeerde instellingen dus wel oppassen. geen instelingen nemen die je monitor niet aan kan

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. :)
Een beetje klooien met dat grafische configuratie ding was de oplossing.
Bedankt voor jullie hulp!

Nu op naar het volgende probleem :D (bij het opstarten blijft linux hangen op sendmail).
Pagina: 1