Toon posts:

This Disc is not rewritable and therefore cannot be erased

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een CD-RW gebrand ....

nu wil ik em in NERO 6.3 weer formatten / erasen ...

en dan zegt ie:

This Disc is not rewritable and therefore cannot be erased

Nero en Windows Verkenner ziet de schijf als: CDROM en niet als CDRW ...

OMFG ?

8)7

BTW: heb de search al gebruikt .... 0 hits :'( :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 16:04 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:49

Outerspace

Admin General Chat
• welke nero-versie
• ander merk cd's.
• misschien een ander programma gebruiken :?
• wat voor brander heb je :?

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 12-07-2004 16:06 ]

Wauw, een sig!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Misschien heb je de cd afgesloten de vorige keer toen je hem branden. Naar mijn weten kan je hem daarna niet meer erasen maar dit weet ik niet honder procent zeker.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op 12 juli 2004 @ 16:04:
• welke nero-versie
• ander merk cd's.
• misschien een ander programma gebruiken :?
NERO versie staat er al ... 6.3.1.0 ofzo

en merk CDRW = MMORE ... ik weet het niet erg goed ... maarja het zou toch moeten werken ?

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik heb hetzelfde weleens met een dvd+rw gehad. De oplossing, de dvd+rw weggooien. Het is blijkbaar toch mogelijk een rewritable te verpesten. Ik kon geen software vinden die er nog wel wat van kon maken.

Verwijderd

G F0rce 1 schreef op 12 juli 2004 @ 16:05:
Misschien heb je de cd afgesloten de vorige keer toen je hem branden. Naar mijn weten kan je hem daarna niet meer erasen maar dit weet ik niet honder procent zeker.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 18:52
Ik zou het met een ander programma proberen, of je rw is niet goed meer.
Een cd-rw moet je altijd weer leeg kunnen maken, hoe die is afgesloten maakt niet uit.

Er liep hier ook eens een topic over iemand die een cdr aanzag voor een cdrw die kon hem ook niet meer wissen. :o

Als je met de search 0 hits krijgt moet je andere woorden gebruiken, ik kreeg met cdrw wissen 138 hits.
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

[ Voor 4% gewijzigd door grolo2010 op 12-07-2004 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier ook DVD-RW schijfjes en die kan ik gewoon altijd herschrijven ...

dus .... volgens mij maakt het niet uit of ik ze afrond of niet maargoed //// :X

• G F0rce 1
Volgens Rainer wel en ik geloof ook dat het zo is. Ik heb het dus niet over de sessie sluiten maar over de CD finalizen hè.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Duidelijke topic titel 8)7 :X

• Calculon
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Probeer eens met een ander programma (bijna elk programma heeft wel een wis-functie)
Probeer ook eerst de cdrw te finalizen (vroeger heb ik daar nl ook problemen mee gehad in nero)
Probeer tenslotte eens een andere writer. Er wil wel al eens verschil zijn tussen verschillende writers :)

En anders tja, nieuwe cdrw kopen lijkt me.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:58

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ken dit probleem.
Dit gebeurt volgens mij als de CD-RW op een andere writer gebrand / gewist is. En ik denk ook dat dit alleen gebeurt als de cd-rw gewist / gebrand is op een hogere snelheid jouw brander aankan. b.v. hij is gewist op 24x terwijl jouw brander maar op 12x rewritables kan branden.
Klinkt vaag, ik hoop ook dat je 't begrijpt :P , maar dit is mijn ervaring...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 20:00

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nyarlathotep schreef op 12 juli 2004 @ 16:22:
Ik ken dit probleem.
Dit gebeurt volgens mij als de CD-RW op een andere writer gebrand / gewist is. En ik denk ook dat dit alleen gebeurt als de cd-rw gewist / gebrand is op een hogere snelheid jouw brander aankan. b.v. hij is gewist op 24x terwijl jouw brander maar op 12x rewritables kan branden.
Klinkt vaag, ik hoop ook dat je 't begrijpt :P , maar dit is mijn ervaring...
Dit heb ik ook wel vaker gehad.. Gelukkig heb ik hier meerdere branders en kon ik in een andere brander de cd-rw dus wel weer formatteren.

@ G F0rce 1 & Rainer: Een cd-rw kun je afsluiten en dan weer wissen. Wat zou anders het nut zijn van een cd-rw?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• G F0rce 1
Dat je hem kan wissen zolang je hem niet aflsuit? En (de sessie) afsluiten is (wederom) iets anders als finalizen hè!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 20:00

FlipFluitketel

Frontpage Admin
G F0rce 1 schreef op 12 juli 2004 @ 17:42:
Dat je hem kan wissen zolang je hem niet aflsuit? En (de sessie) afsluiten is (wederom) iets anders als finalizen hè!
Ik heb vaak genoeg een iso gebrand op een cdrw en dan staat het vinkje van finalize standaard aangevinkt en kan ik het ook niet uitvinken. Als de "backup" in orde is, dan flikker ik die cdrw weer leeg en kan ik er weer een nieuwe iso op testen.
Bij de computerwinkel waar ik gewerkt heb, testten we de cd-branders ook op deze manier. Gewoon een cdrw erin duwen, compleet volschrijven en finalizen. In de volgende pc werd diezelfde cdrw weer leeggemaakt en weer compleet volgeschreven en gefinalized.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 23:39
Omdat er nogal wat verwarring bestaat over het finalizen van een cd-rw zal ik ook nog maar even vertellen dat het niet uitmaakt voor het wissen van de cd. Dus finalize of niet, je moet hem weer leeg kunnen maken! Het kan natuurlijk zijn dat je cd-rw te vaak is beschreven en niet meer bruikbaar. Een beschadeging aan je cd (kras of iets dergelijks) kan er ook voor zorgen dat hij niet meer bruibaar is. Misschien is dat aan de hand?

Anders gewoon even een ander brand pakket proberen. Als dat niet lukt zou ik me de moeite besparen en lekker een andere CD-RW pakken ;)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Heb je al geprobeerd de laatste drivers/firmware van je drive te gebruiken? Het klinkt mij namelijk in de oren dat je drive de disk niet goed herkend. Gewoon even flashen en als het niet lukt, de cd weg gooien. Zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer, cd-rw's.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1