Toon posts:

Snelkoppeling Schijfcontrole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag een snelkoppeling op m'n bureaublad hebben die verwijst naar de schijfcontrole. Dan bedoel ik de controle die je kunt doen als je rechts klikt op een station en dan bij extra. Ik gebruik Windows XP Professional.

Voor de schijfdefragmentatie en de schijfopruiming is het wel gelukt, omdat deze dingen in het startmenu staan. Voor de schijfcontrole geldt dat niet. Ik heb gezocht in de windows map en in de system32 map. In deze laatste kan ik wel de defragmentatie en de schijfopruiming terug vinden, maar niet de controle... Ik heb wel het bestand chkdsk gevonden, maar dat is het batch bestand dat gebruikt wordt. Ik zoek dus het bestand dat je het grafische venster geopend krijgt (met 2 vinkjes voor fouten automatisch corrigeren en beschadigde sectoren).

Mijn vraag is nu, is dit mogelijk, en zo ja, op welke manier? (of hoe heet het bestand wat ik moet hebben en waar staat deze)

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
*kuch*

Verwijderd

Het dialoogje wat je krijgt als je de route volgt die jij aangeeft, is niets meer dan een schilletje om chkdsk heen.

AFAIK is het niet mogelijk dat schermpje los te koppelen van die knop. Het scherm in kwestie zit in ulib.dll, je zou dan dus in een programmeertaal die .dll moeten laden om het bewuste scherm te openen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

chckdsk is gewoon een tool hoor :?

START | RUN... | Chckdsk | Enter

En [google=checkdisk shortcut] levert genoeg hits op:
http://www.short-media.com/forum/archive/index.php/t-8216
http://www.pcworld.com/ho.../0,aid,111653,pg,1,00.asp

waarmee je hetzelfde bereikt als het scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door BtM909 op 13-07-2004 16:52 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

code:
1
%system32%\chkdsk.exe /f /x /r C:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, is duidelijk.

Ik ga nu zelf dan een uitvoerbaar bestand maken die alle partities controleert, maar dat lukt zelf nu wel. Weliswaar zonder grafisch venster, maar dat gaat dus niet.

In ieder geval bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1