[Word] Invoegen afbeelding en pagina einde

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen026
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik ben bezig met het maken van een document waarin een aantal afbeeldingen moeten komen. Het komt nu voor dat ik afbeeldingen koppel in het document die direct onder een hoofdstuk titel komen. Omdat de afbeeldingen soms te lang zijn komen deze of over de marge of op de volgende pagina.

Nu wil ik dat als de afbeelding op de volgende pagina komt vanwege de lengte, deze ook de koptitel meeneemt naar dezelfde pagina.

Is het mogelijk om de koptitel dusdanig te koppelen aan de afbeelding dat deze bij elkaar blijven. Het is tot nu toe niet gelukt door instellingen als 'zwevende regels voorkomen' en 'bij volgende alinea houden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Welkom!

Het zou prettig zijn geweest als je had aangeven met welk programma je werkt. Ik neem aan met Word (maakt niet uit welk versie overigens, dit probleem is in allemaal).

Ik heb even zitten spelen, maar waar ik al bang voor was: ik zie niet de mogelijkheid om het voor elkaar te krijgen. Ik herken het wel.

Wat ik heb gedaan is als volgt:
- Tabel 1 kolom, 2 rijen
- 1e rij als veldnamenrij
- 2e rij mag niet gesplitst worden op een nieuwe pagina

- 1e rij is de kop
- 2e rij is het plaatje

Nu heb je twee pagina's, de eerste de kop, en de tweede pagina met kop en met plaatje... waarvan het plaatje bruut is afgekapt beneden, omdat het binnen de tabel moet blijven, dit kan je een beetje veranderen met 'Boven en onder tekst' als eigenschap van het plaatje. De randen van de tabel uiteraard onzichtbaar maken.

Ik denk alleen dat dit niet helemaal is wat je zoekt en er is denk ik ook geen andere oplossing...

Het kan niet anders dan handmatig het plaatje kleiner maken of knippen zodat het op twee pagina's past...

[ Voor 17% gewijzigd door Motrax op 12-07-2004 22:57 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
i.p.v. [enter] na een koptekst-alinea [SHIFT]-[Enter], en dan zwevende regels voorkomen.(de afbeelding wel in-line met tekst, en niet in een frame)

[ Voor 26% gewijzigd door Witte op 13-07-2004 00:09 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen026
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10-2024
@John_Finch
Het probleem doet zich inderdaad voor bij alle Word-versies die we hier in gebruik hebben zowel 97, 2000 als 2003.
Je methode met behulp van de tabellen daar was ik nog niet opgekomen, maar lijkt wel een te zijn die werkbaar is. Met de plaatjes heb ik al rekening gehouden dat ze tezamen met een koptekst nooit groter dan een pagina mochten worden.

@Witte
Heb dit wel geprobeerd, echter de plaatjes worden vaak nog uitgelijnd tegen de onderkant van de pagina en over de voettekst heen die daar staat. Dat met SHIFT-Enter, wist ik nog niet, maar in elk geval een handige tip.