Toon posts:

Verwisselen harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik kan doormiddel van een bracket wisselen tussen 2 (of meer) harde schijven.
Mijn interne schijf is een ata 100 schijf. En ik heb twee verwisselbare schijven, waarop een op Ata 100 draait en een op Ata 66. Nu heb ik al een tijdje die ata 66 schijf erin, en dit ging allemaal goed. Alleen begon deze vol te raken, en aangezien ik behoorlijk wat download kan ik dit niet gebruiken dus ik dacht laat ik die andere schijf er maar inzetten. Ik had dit geprobeerd, maar na een foutmelding tijdens het boot proces van windows (ntldr missing), heb ik de jumper van deze hd omgezet in master want dit was nog niet zo. Alles ging verder goed, en toen ik genoeg data op deze Hd had gezet, wou ik mijn andere schijf (ATA 66) er weer inzetten. Maar na dat ik dit gedaan had, zag mijn computer deze niet meer zowel in de post als in windows.
Hoe kan dit en hoe kan ik dit probleem oplossen.
Heeft het toevallig iets te maken met dat ik een ata 66 schijf heb.
Want toen ik die ata66 schijf intern had gezet, kon ik op mijn andere schijven ata niet inschakelen. Dus logischer wijs een ata 100 schijf intern geplaatst, waarna dit probleem was opgelost. :Z :Z

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Als je de schijf gewisseld hebt in je bracket, moet je in de BIOS ook de nieuwe harde schijf even laten detecteren. Het feit dat de 1 een ATA 100 en de andere een ATA 66 schijf is, moet naar mijn mening niet uitmaken. :)

Signature

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Staat de jumper op de ATA66 schijf goed, want dat mis ik even in je verhaal.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat hangt er nog meer aan de IDE kabel die aan dat Rack vastzit?
Want je vertelt het wisselen van die jumper op zo'n manier dat die ATA66 schijf als slave werkt, en die ATA100 als master. Dat kan nooit. Die jumperinstellingen moeten gelijk zijn, anders is er altijd wel 1 combi met een intern IDE apparaat die niet klopt.

Maw: controleer dat en vertel je gehele setup incl waar welk IDE apparaat zit.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vergeten te zeggen dat die 2de schijf die ik erin heb gedaan, eerst in een ander systeem had gezeten waar deze als 'slave' stond, dus moest ik die jumper veranderen, om te zeggen dat ik hier dus al op gelet had. Eerst draaide die ATA 66 schijf dus in mijn bracket, waarna ik een ata100 schijf erin deed (welke die ook pakte). Maar toen ik die ata66 schijf er weer in deed pakte hij deze niet meer. In mijn bios laat auto detect niks zien :(
Aan mijn primaire ide hangt mijn internet hd en een dvd
En aan mijn sec de bracket en brander

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al mijn kabels nog is nagelopen en alle jumpers nagekeken en eigenlijk zonder iets drastisch te veranderen deed hij het ineens :? Waarschijnlijk zat de ide kabel niet goed aangesloten op de bracket, want ik kon deze iets verder aandrukken. Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 09:03 ]

Pagina: 1