Toon posts:

[98/ME] Verdwijnende Partities*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer raar probleempje:

Ik heb een Computer met één 80Gb Harde Schijf en één 120 Gb Harde Schijf. Allebei ATA 100
Deze staan beide op de primaire IDE Poort de 80 Gb Scijf als Master de andere als Slave
Om geen problemen te hebben met eventuele verwisselende letters (ik werk nog steeds met windows 98 SE en Windows Millennium) heb ik de 120 Gb Schijf opgedeeld in 2 logische FAT 32 Partities.
Onlangs heb ik de eerste logische partitie in DOS geformatteerd met de parameter /U

Na het heropstarten van de computer zijn ineens beide partities verdwenen. De uitgebreide partititie waar deze twee partities zich in bevonden is er nog wel maar de twee logische partities zijn gewoon verdwenen. Partition Magic geeft geen foutmelding en Norton Disc Doctor (DOS versie), waar ik al eens eerder verloren gewaande partities mee heb te voorschijn getoverd negeert de 2e harde schijf volledig.

Heeft er iemand een verklaring? En nog liever een oplossing ?

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 12:16

Ryceck

Constants and Variables

Bestaat in apparaatbeheer je harde schijf uberhaupt nog wel?
Verschijntie nog wel @ boot in je bios?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

zet ze eens biede op CS en kijk dan nog eens...

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Topicstarter
Ja In de BIOS worden ze nog beide herkend.

Ik kan met een partition manager de Fysieke harde schijf wel zien maar de logische patities zijn verdwenen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier ook zelf op te letten aub :)

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

zit weinig anders op denk ik dan de partities opnieuw aanmaken, maar dan ben je wel je bestanden kwijt.
Ik zou ze met PM maken en niet met format /U

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Rwin schreef op 13 juli 2004 @ 09:12:
zit weinig anders op denk ik dan de partities opnieuw aanmaken, maar dan ben je wel je bestanden kwijt.
Ik zou ze met PM maken en niet met format /U
Ja, maar met format /U maak je geen partities. Daarmee maak je ze alleen beschikbaar voor een bepaald OS.

Kun je niet eens met fdisk (ook onder dos) kijken wat of er iets aan de hand is?
Als je toch Partition magic gebruikt, kun je eerst is proberen om van filesystem te veranderen. Als dat werkt, kun je misschien nog wat data redden.

[ Voor 15% gewijzigd door elTigro op 13-07-2004 10:01 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oplossingen voor verloren gegane data kun je in de FAQ van het juiste subforum vinden :)
Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? B)
Pagina: 1