Hoe te verbinden naar (vaag) IP van HetNet-abonnee ?

Pagina: 1
Acties:

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit zal wel een ongelooflijke noob-vraag zijn, maar ben 't nog nooit eerder tegengekomen...:

Een kennis van mij heeft af en toe hulp nodig met zn PC. Hij woont een eind
verderop dus ik neem af en toe zijn PC over met Remote Assistance (ingebakken in XP)
Dat werkt best wel bagger dus nu wil ik het met RealVNC proberen. In mijn interne netwerk werkt dat perfekt maar het lukt me maar niet om naar zijn IP te verbinden.
Als hij zn IP-nummer opvraagt bij bijv. ipchicken.com dan is dat een normaal IP maar ik kan er niet mee verbinden, ook niet pingen.
Als hij zn IP-nummer opvraagt met ipconfig (en /all) dan is dat opeens 10.0.0.138 :?

Bij zn netwerkconfig-scherm staat een Gateway ofzo geinstalleerd, dat moet ook volgens de handleiding bij KPN.

Maar mijn vraag concreet is: hoe verbind ik nou met zijn PC met bijv. RealVNC ? Ik neem aan dat die 10.0.0.138 een intern IP is..

Bedankt! :)

spek pc, spek hifi, last.fm

Verwijderd

10.0.0.138 is ongetwijfeld het IP van zijn Speedtouch modem. Hij dient de poort die je wilt gebruiken voor VNC te forwarden naar zijn eigen PC.

RealVNC werkt trouwens geen klap beter dan Terminal Services (=remote assistance), Terminal Services is beduidend sneller dan RealVNC/TightVNC.

Waarom werkt volgens jou de remote assistance bagger? wat gaat er mis?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:17
10.0.0.138 is inderdaad een intern IP. Waarschijnlijk gebruikt op het interne 'netwerk' tussen z'n PC en het modem c.q. router.

Je moet dus gewoon het externe IP gebruiken dat je inmiddels al gevonden had. Dit zal echter niet direct werken, omdat het modem of de poorten blokkeerd of omdat er niet aan port-forwarding wordt gedaan. Het hangt ook van de opstelling af of dit nodig is. Soms is het openzetten voldoende als de PC in DMZ modes hangt.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10
Hij zit dus achter een router, of heeft een ADSL-modem met ingebouwd router.

Je zult dus eerst moeten poortforwarden... zie de FAQ voor meer info

• YoG
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 15:06:
10.0.0.138 is ongetwijfeld het IP van zijn Speedtouch modem. Hij dient de poort die je wilt gebruiken voor VNC te forwarden naar zijn eigen PC.
Aha! En ben er inmiddels achtergekomen hoe je in dat configscherm. Maareh, waaar stel je het in? bij IP-Routing? Snap er geen snars van...
RealVNC werkt trouwens geen klap beter dan Terminal Services (=remote assistance), Terminal Services is beduidend sneller dan RealVNC/TightVNC.

Waarom werkt volgens jou de remote assistance bagger? wat gaat er mis?
Helemaal gelijk, Vind RA ook een stuk sneller dan VNC, Radmin enz., maar RA knalt er steeds uit, ik kan niet verbinden als ik een wachtwoord moet opgeven (wel de juiste opgegeven natuurlijk) en steeds maar dat bevestigen van de user aan de andere kant is erg irritant.

Verwijderd

YoG schreef op 12 juli 2004 @ 15:15:
Aha! En ben er inmiddels achtergekomen hoe je in dat configscherm. Maareh, waaar stel je het in? bij IP-Routing? Snap er geen snars van...
de makkelijkste manier is door via telnet te verbinden naar het modem.

Dus:

start --> uitvoeren --> telnet 10.0.0.138

dan inloggen, gevolgd door:

nat create

Je krijgt dan een aantal vragen. Bij 'inside IP' geef je het lokale IP adres van de PC op (10.0.0.150 waarsch?), bij outside of foreign ip geef je 0.0.0.0 in. Eventueel kun je bij foreign IP jouw publieke IP invullen, op die manier wordt alleen jouw verkeer geforward. Bij poort geef je overal de gekozen poort op.

Dit zou mogelijkerwijs ook een oplossing kunnen zijn voor het RA probleem, die gebruikt poort 3389.
Helemaal gelijk, Vind RA ook een stuk sneller dan VNC, Radmin enz., maar RA knalt er steeds uit, ik kan niet verbinden als ik een wachtwoord moet opgeven (wel de juiste opgegeven natuurlijk) en steeds maar dat bevestigen van de user aan de andere kant is erg irritant.[/quote]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Via http://www.whatsmyip.org/ kan hij trouwens zijn échte WAN-IP bepalen ipv zn interne IP :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

En jij moet ook nog zijn ip weten om mee te kunnen verbinden :)
http://www.watismijnip.nl

Verwijderd

Osiris en damster: hij wist het externe IP al :P
Als hij zn IP-nummer opvraagt bij bijv. ipchicken.com dan is dat een normaal IP
http://ipchicken.com/

• YoG
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 15:18:
[...]

de makkelijkste manier is door via telnet te verbinden naar het modem.

Dus:

start --> uitvoeren --> telnet 10.0.0.138

dan inloggen, gevolgd door:

nat create

Je krijgt dan een aantal vragen. Bij 'inside IP' geef je het lokale IP adres van de PC op (10.0.0.150 waarsch?), bij outside of foreign ip geef je 0.0.0.0 in. Eventueel kun je bij foreign IP jouw publieke IP invullen, op die manier wordt alleen jouw verkeer geforward. Bij poort geef je overal de gekozen poort op.

Dit zou mogelijkerwijs ook een oplossing kunnen zijn voor het RA probleem, die gebruikt poort 3389.
Dat werkt perfekt! Thanks! :) En die andere URLs zijn ook wel handig..

_/-\o_

Pagina: 1