Toon posts:

[HTML/Javascript?] Starten van Outlook *

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag mensen,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem. Na het verzenden van een formulier vanuit een website met e-mail gegevens (als het adres en attachment), wil ik graag dat outlook opgestart wordt en deze gegevens daarin komen te staan. Is dit mogelijk?

Greetings,

Killerapp2004

P.S. Ik weet dat je met PHP je Outlook mailbox kan uitlezen of dat het bovenstaande in het geheel met PHP gedaan kan worden, maar het is de bedoeling dat de gebruiker extra informatie in outlook kan invoeren en kan versturen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dat kan niet. PHP draait onder een andere user dan de ingelogde gebruiker. Hooguit kan je clientside wat opstarten, maar dan krijg je met securityproblemen te maken

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04
Dan moet je naar de mailto: url handler kijken.
Met [url]mailto:user@server?subject=reactie&body=Gegevens[/url] kan je denk ik al een heel eind komen.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:54:
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem. Na het verzenden van een formulier vanuit een website met e-mail gegevens (als het adres en attachment), wil ik graag dat outlook opgestart wordt en deze gegevens daarin komen te staan. Is dit mogelijk?
PHP is serverside, Outlook is client-side, dus nee :)

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Attachment lukt denk ik niet, rest zal niet zo'n probleem zijn met een mailto link zoals Sjaaky ook al aangeeft.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie respons, maar in mijn geval moet ik gebruik maken van attachments en met de mailto link werkt het inderdaad niet, alhoewel ik toch nog een interessant artikel gevonden heb:

http://www.notestips.com/...6D610013FEDE?OpenDocument

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Hoe weet je nou dat de gebruiker outlook heeft? En in het voorbeeld waar je naar linkt wordt een dos-stijl bestandssysteem verwacht, dat heeft ook niet iedereen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Dat is geheel juist ajvdvegt, maar hetgeen waarvoor ik het ga gebruiken wordt alleen intern gebruikt en daar maakt iedereen gebruik van Outlook.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 10:23

killercow

eth0

mischien kun je beter iedereen naar mozilla laten overstappen en dan met behulp van XUL het een en ander bouwen, dit is net zo simpel als HTML, maar wel een stuk flexibeler en uiteraard ook veiliger dan outlook/IE.

openkat.nl al gezien?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het begint allemaal wel heel clientside-achtig te worden, vandaar dat ik hem naar Webdesign & Graphics schop. :)

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Je kunt attachments e.d. toch redelijk eenvoudig serverside versturen met PHP?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Je kunt clientside wel het een en ander opstarten (op een intranet tenminste):

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
<script language="vbscript">
  sub OpenWord()
    set objWord = CreateObject("Word.Application")
    objWord.Visible = TRUE
    objWord.Documents.Open("sail.doc")
  end sub
</script>

[ Voor 12% gewijzigd door André op 13-07-2004 11:09 ]

Pagina: 1