Hoi, ik zou graag windows 95 opnieuw installeren op een oude pc met een lege harde schijf. Ik heb al geprobeerd met een opstartdiskette en dit werkt jammer genoeg niet. Ook de cdrom van windows 95 start niet op. Op het scherm komt "operating system not found" . Weet iemand toevallig waar ik een juiste opstartdiskette kan halen die zou werken of ik iets zou moeten veranderen in het bios?
Ietsje meer info aub want ik heb al zo een diskette geprobeerd en het lampje van het diskettestation brandt maar hij blijft no operating system found zeggen.Dus die bootdisk start niet op.
Welke opstart volgorde heb je in je BIOS staan dan? Want met een bootdisk van die site moet het goed lukken.
Signature
Verwijderd
Je dient in je bios even je bootvolgorde te wijzigen. Die staat nu op 'HD first' oid, je PC probeert niet eens te booten vanaf flop of CD.Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:54:
Hoi, ik zou graag windows 95 opnieuw installeren op een oude pc met een lege harde schijf. Ik heb al geprobeerd met een opstartdiskette en dit werkt jammer genoeg niet. Ook de cdrom van windows 95 start niet op. Op het scherm komt "operating system not found" . Weet iemand toevallig waar ik een juiste opstartdiskette kan halen die zou werken of ik iets zou moeten veranderen in het bios?
Op je HD staat geen OS, vandaar dat ie blijft komen met de 'OS not found' melding.
Hoe dat in je bios moet, kan ik je niet vertellen daar je geen specificaties gegeven hebt. Een beetje rondzoeken dus, het heet vaak iets van 'boot order' of 'first boot device, second boot device, enz'.
Als het disklampje continu brandt, kan het betekenen dat de kabel verkeerd aangesloten zit.Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 15:01:
Ietsje meer info aub want ik heb al zo een diskette geprobeerd en het lampje van het diskettestation brandt maar hij blijft no operating system found zeggen.Dus die bootdisk start niet op.
Verder zou 't kunnen dat de diskettedrive mis-aligned koppen heeft, waardoor deze niet goed van je diskette kan lezen.
Of in het BIOS staat niet ingesteld dat hij van floppy moet booten, maar alleen dat hij moet zoeken naar nieuwe floppydrives bij 't booten.
In de bios instellen dat hij als eerste naar a: moet zoeken...?
<zucht> spuit11 </>
<zucht> spuit11 </>
[ Voor 16% gewijzigd door Motrax op 12-07-2004 15:04 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
bifi2000, iets geeft me het gevoel dat je hier zelf te weinig tijd in hebt gestoken. Heb je hier bijvoorbeeld al eens tussen gekeken?
[search=operating system not found]
[search=operating system not found]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1