Toon posts:

Kan niet in PC via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:

2pc's + 1 Laptop op een sitecom wireless adsl router.
Op alle 3 staat windows XP home

Met de Laptop die op dezelfde werkgroep staat als de beide pc's kan ik wel in PC1 komen zonder problemen maar in PC2 lukt het niet. Terwlijl deze gewoon in dezelfde werkgroup staat en de hd is gedeeld en er verder geen firewall aanstaat.

In de router staan alle pc's in de database vermeld dus daar ligt het niet aan. Maar als ik dan een netwerkverbinding wil maken kan ik PC2 niet zien onder de werkgroup terwijl die hetzelfde staat ingesteld dan PC1.

Als ik via alleen het ip adres erop wil lukt het ook niet dus //192.168.*.*

Iemand die mij hier mee kan helpen? :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je met xp werkt, moet je wel users goed instellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Noork op 12-07-2004 14:26 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Noork schreef op 12 juli 2004 @ 14:26:
Wat voor os heb je? Als je met 2k of xp werkt, moet je wel users goed instellen.
Lezen: 'Op alle 3 staat windows XP home' :O

On-topic: heb je [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml] gelezen?

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 12-07-2004 14:28 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus ik meot gewoon die gebruikers instellen en deze rechten geven om in bepaalde mappen te komen?

het is wel xp home met fat32 dus ik weet niet of dat gaat? of dat dat ntfs moet zijn?
maar het is niet mijn netwerkje dus ik kan het ff niet zo snel probere :) maar ik ga het zsm proberen.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:53:
Ok dus ik meot gewoon die gebruikers instellen en deze rechten geven om in bepaalde mappen te komen?

het is wel xp home met fat32 dus ik weet niet of dat gaat? of dat dat ntfs moet zijn?
maar het is niet mijn netwerkje dus ik kan het ff niet zo snel probere :) maar ik ga het zsm proberen.
NTFS is alleen toegang op file niveau.
ongeacht het FS heb je ook nog rechten op Share niveau. Ook daar heb je local users voor nodig.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

'rotjong', welkom op GoT. We verwachten van je dat je eerst zelf op zoek gaat naar de oplossing van je probleem, door te zoeken op GoT/google, zelf proberen, logisch nadenken, etc. Ik kan uit je startpost niet echt opmaken dat je dat hebt gedaan.

De oplossing voor je probleem is hier te vinden:
FAQ Network Troubleshooting
[rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml]

Volgende keer vind je die zélf, vóórdat je een topic opent ;) Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Succes :w
Volgende
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.