NT 4 domeinen en OS X / Samba

Pagina: 1
Acties:

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 13:01
Weet iemand of het out of the box mogelijk is om met MacOSX in te loggen op een NT4 domein?

Ik kan er weinig over vinden, behalve dit (Joining an NT4-type Domain with Samba-3). Dit lijkt hoopvol, maar er lijken ook commerciele oplossingen voor te bestaan? :/

Iemand ervaring hiermee? Ik kan niks aan de servers veranderen. Dit is een beetje een 'go-no go' moment of ik wel voor de Powerbook kan gaan ipv een saaie Dell.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

wat wil je op het domein doen?

Als je bij de filesharing wil komen: ja, je kan smb ("samba" onder unix) shares mounten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• GREENSKiN
Bij de filesharing inderdaad, maar om daarbij te kunnen komen moet ik eerst authenticeren op het NT domein. Toch?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Ik kan me haast niet voorstellen dat het niet al mogelijk is.

Als je nu met een bak kan inloggen op het SMB verhaal van je domain, dan kan dat ongetwijfeld ook met OS X.
Ik weet erg weinig van SMB, maar misschien kan je beter uitleggen wat je precies bedoelt met 'inloggen', en kunnen we er wat NOS-ers bijvragen die meer ervaring hebben met samba :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hmm, shoot me als het niet zo is. Maar volgens mij kan het gewoon. Via Applications > Utilities > Directory Access. Daar kun je SMB aanzetten en ook configureren. Volgens mij ook gewoon domein invullen.

Ik ben dit weekend aan het prutsen geweest om met mijn PB mijn Linux-bak en XP-bak te kunnen benaderen voor files en dat is uiteindelijk prima gelukt. Wachtwoord in de keychain opgeslagen en gezegd dat ie altijd toegang moet geven. Ik hou niet van steeds suffe wachtwoorden invullen.

Maar heb niet zo heel veel verstand van de zwik, maar wat jij wil lijkt mij geen probleem.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• GREENSKiN
chem schreef op 12 juli 2004 @ 14:33:
Als je nu met een bak kan inloggen op het SMB verhaal van je domain, dan kan dat ongetwijfeld ook met OS X.
Mja, dat artikel lijkt hoopvol. Ik kan er alleen zo verrekte weinig over vinden.
Ik weet erg weinig van SMB, maar misschien kan je beter uitleggen wat je precies bedoelt met 'inloggen', en kunnen we er wat NOS-ers bijvragen die meer ervaring hebben met samba :)
Lijkt me goed idee. Schopje daarheen? (thanks voor de topic title change) :)
OzBoz schreef op 12 juli 2004 @ 14:37:
Hmm, shoot me als het niet zo is. Maar volgens mij kan het gewoon. Via Applications > Utilities > Directory Access. Daar kun je SMB aanzetten en ook configureren. Volgens mij ook gewoon domein invullen.

Ik ben dit weekend aan het prutsen geweest om met mijn PB mijn Linux-bak en XP-bak te kunnen benaderen voor files en dat is uiteindelijk prima gelukt. Wachtwoord in de keychain opgeslagen en gezegd dat ie altijd toegang moet geven. Ik hou niet van steeds suffe wachtwoorden invullen.
Gewoon files accessen via Windows Networking is helaas iets anders dan authenticeren bij een NT domein. :/
Pagina: 1