[vb] mapi call weigert boven 250 contacts

Pagina: 1
Acties:

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:57

coldasice

business intelligence

Topicstarter
Wij maken hier gebruik van allerlei office applicatie's die gebruik maken van de contactpersonen in outlook. Nu zijn we deze week bezig met de migratie naar Exchange 2003 en nu blijken hier problemen op te treden. Als we contactpersonen importeren gaat het goed als er minder dan 250 contacts instaan. Daarboven gaat het mis en komt hij met een rare foutmelding....dan kan ik opzoeken of beeindigen en geeft hij in de volgende code in de laatste regel de foutcode. De foutcode heb ik hieronder geplaatst

code:
1
2
3
4
5
6
Private Function CreateDictionaryFromNode(nView, sContactID, sStoreID)
    ' Maak een dictionary object aan
    Set oDict = CreateObject("Scripting.Dictionary")
    'On Error Resume Next
    ' Haal de message op
    Set oContactItem = oMapi.GetMessage(sContactID, sStoreID)

fout -2147467259 (80004005)
De clientbewerking is mislukt. [Informatiearchief van Microsoft Exchange Server - [E_FAIL(80004005)]]

kent iemand dit probleem....

business-intelligence.info/freelance

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

• coldasice

coldasice

business intelligence

Topicstarter
het rare aan die beschrijving van msdn is dat hij zegt dat dit bij 5.5 geldt en er wordt verder niks verteld over 2003....en bij 5.5 kunnen we hier vlot 1200 contacts importeren...

enkele aanvulling op het probleem:
- hij laat alle contacten zien in de lijst, maar als je daarna een contact selecteert om die te importeren gaat het fout...

zoiets? (Y) Afbeeldingslocatie: http://www.svlottum.nl/cheer_blauw.gif

[ Voor 9% gewijzigd door coldasice op 12-07-2004 15:37 ]

• coldasice

coldasice

business intelligence

Topicstarter
kan iemand mij een advies geven hoe ik een groter object ipv Object kan gebruiken???of moet ik gaan klussen en meerdere objecten gaan gebruiken???

Modbreak:
Kan je voortaan gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop als je nog wat toevoegen aan je post? :)

[ Voor 43% gewijzigd door gorgi_19 op 12-07-2004 15:33 ]

• coldasice

coldasice

business intelligence

Topicstarter
Event ID 9646 is logged when you try to send many messages in Exchange Server 2003

In Exchange 2003 krijg je een maximale aantal objecten gedefinieerd door de server die je in een mapi kunt stoppen. Voor opbjtMessages zijn dat er 250, voor attachments zijn dat er 100. Dit kun je aanpassen door de registry op de server aan te passen...... 8)7

hehe...het werkt weer 8)