Toon posts:

DTS CD hetzelfde als DTS DVD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD speler kan volgens de handleiding DTS cd's afspelen. Betekent dit dat de speler ook DTS gecodeerde DVD's kan afspelen?

Mijn receiver (Harman Kardon AVR 330) kan aangesloten DTS DVD spelers accepteren maar als ik een DTS film (James Bond Die another day) afspeel (dvd via optische kabel verbonden met receiver) schakelt de receiver niet automatisch over naar DTS maar Doby Digital EX.

Betekent dit dat mijn DVD speler dus geen DTS signaal doorgeeft? In het instellingen menu van de DVD speler heb ik audio output 'RAW' gekozen.

Groetend

Verwijderd

Heb je dan ook in het menu van die dvd de dts soundtrack gekozen?

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Japie.G

Colour Classic

Er bestaan voor zover ik weet zeker wel audio CD's die DTS gecodeerd zijn. De speler zal deze kunnen afspelen.

Verder heb ik er te weinig verstand van om er wat over te zeggen!

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 12-07-2004 13:10 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:08:
Heb je dan ook in het menu van die dvd de dts soundtrack gekozen?
Ik heb gezocht in het menu van de DVD maar daar was niets te vinden .

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:10:
[...]

Hoe weet je dat het een DTS film is dan. Als je in het menu van je DVD de DTS soundtrack niet kan selecteren is het logisch dat het ook geen DTS uit je boxen komt. Probeer een film MET dts waarvan je OOK de soundtrack in dts kan kiezen!

=/\= System Status =/\=

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:04:

Mijn receiver (Harman Kardon AVR 330) kan aangesloten DTS DVD spelers accepteren maar als ik een DTS film (James Bond Die another day) afspeel (dvd via optische kabel verbonden met receiver) schakelt de receiver niet automatisch over naar DTS maar Doby Digital EX.
Heb je je receiver wel is handmatig op DTS proberen te zetten? Dat werkt namelijk ook nog wel is, als het niet automatisch gaat. Al moet je idd vaak wel even DTS selecteren op de DVD.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:10:
[...]

Je moet met de audio keuze de DTS soundtrack selecteren. Als je die niet ziet zal die er wel niet zijn.

Als je receiver geluid geeft met een andere dan DTS weergave staat de DVD niet op DTS. Anders zou je namelijk niks horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bigfoot schreef op 12 juli 2004 @ 13:35:
[...]

Je moet met de audio keuze de DTS soundtrack selecteren. Als je die niet ziet zal die er wel niet zijn.

Als je receiver geluid geeft met een andere dan DTS weergave staat de DVD niet op DTS. Anders zou je namelijk niks horen.
Tja, ik kon de DTS keuze nergens vinden in het menu. De reden waarom ik ervan uitging dat het daadwerkelijk een DTS DVD was, is omdat het achterop de doos stond. Kennelijk is dit niet altijd juist om aan te nemen.

Ik zal mijn DVD collectie eens doorspitten op echte DTS films.

Iedereen bedankt! :)

Verwijderd

Muziek-DVD's met DTS zijn er (nog) niet veel. Een van de mooiste met DTS is Hell Freezes Over van de Eagles, die gek genoeg al weer wat ouder is.
Films zijn er meer met DTS. James Bond heeft bijna zeker weten geen DTS.
Een van de mooiste met DTS vind ik Master & Commander.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 21:42
Gladiator is ook best wel mooi in DTS, mocht je die hebben.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

jongens even duidelijk:
1 van de mooiste films met DTS mag toch wel Lord of the Rings zijn he?

En qua muziek DVDs dan kan je idd voor de Eagles gaan, klinkt echt heel goed :D

Verwijderd

Queen - Greatest video hits DTS 24/96 5.1
De Dijk - Door DTS 5.1 (geweldige dvd)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 19:45 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:07:
[...]

Tja, ik kon de DTS keuze nergens vinden in het menu. De reden waarom ik ervan uitging dat het daadwerkelijk een DTS DVD was, is omdat het achterop de doos stond. Kennelijk is dit niet altijd juist om aan te nemen.

Ik zal mijn DVD collectie eens doorspitten op echte DTS films.

Iedereen bedankt! :)
Als het erop zit dan moet het wel werken, maar je moet in het menu van de DVD de audio kiezen, niet het menu van de DVD SPELER. Bij kopieen wordt trouwens wel es de DTA track weggelaten.

Verwijderd

Gisteren "Yes, symphonic live" gekocht. Prachtige muziek in DTS, opgenomen in Amsterdam.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Heren...

Een Dts CD is totaal iets anders dan een Dts DVD... (Dts CD's waren CDs met 24bits/96Khz samplerate, dus een beter klinkende CD dan de normale. In principe een soort 2 kanaals voorloper van de SACD. Dts DVD's zijn gewoon multikanaals soundtracks met 16/48, maar met minder compressie dan DD)

Dts CD's zijn er op zich al best wel een tijdje, zelfs voor de DVD speler gemeengoed was. Dts-DVD's zijn van een aanzienlijk later stadium, toen we bij de 2e - 3e generatie DVD spelers kwamen werd het pas een beetje gemeengoed dat er ook Dts ondersteuning op de DVD spelers zat. (Ergens rond 2000).

Dts CD's af kunnen spelen, is dus niet gelijk aan ook Dts-DVD's af kunnen spelen. :)

Owh, en als op het originele hoesje het Dts logo staat, dan staat er ook echt wel een Dts soundtrack op hoor. Als je die dan niet ziet in je taalkeuze menu/audiotrack menu, dan zegt dat al voldoende over het af kunnen spelen van Dts-DVD's lijkt me. ;)

Tevens zitten op die spelers gemiddeld altijd het Dts logo er wel op, als hij ook Dts kan uitpoepen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door GaMeOvEr op 16-07-2004 14:05 ]

Aannames zijn fataal.

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 05:50
DTS cd's zijn er nog niet echt. Dit is eigenlijk een beetje hetzelfde als DTS dvd's, alleen hebben ze hier dan het beeld weggelaten.

Als je een DVD gaat kijken waar dts op zit, dan moet je dit vrijwel altijd selecteren in het audioselectie menu van de dvd zelf. Alle dvd's starten namelijk met dolby digital geluid, waarom dit is weet ik ook niet, maar het is iig wel zo.

Als je dus DTS selecteer in het menu van de dvd dan zal je ook dts krijgen op je versterker.

James bond Die Another Day is overigens wel DTS, in tegenstelling tot wat eerder beweerd werd, ik heb de dvd namelijk zelf ook.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GaMeOvEr schreef op 16 juli 2004 @ 14:04:
Heren...

Owh, en als op het originele hoesje het Dts logo staat, dan staat er ook echt wel een Dts soundtrack op hoor. Als je die dan niet ziet in je taalkeuze menu/audiotrack menu, dan zegt dat al voldoende over het af kunnen spelen van Dts-DVD's lijkt me. ;)
Neuh. De speler gaat echt 't menu niet aanpassen als 'ie geen dts kan spelen hoor ;)

Soms zitten dit soort tracks onder de 'Extra's' bij een dvd. Maar kun je niet bij de dts track komen door gewoon tussen de verschillende audiotracks te cyclen tijdens het spelen? Je receiver zou dan vanzelf moeten schakelen tussen DD/DTS/PCM/whatever...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik weet dat de Die Another Day Special Edition DVD zeker DTS heeft. Het staat onder het "language-decryption"-menu. Daar moet je dan weer de "language options" kiezen. Dan zie je twee keuzes op je scherm staan "English Dolby Digital Surround EX" en "English DTS-ES". Als ik de tweede optie kies en de film start verschijnt het DTS-logo op mijn Philips versterker met daarnaast op het display in grote letters DTS.

EDIT: Het menu met de DTS-optie op de Die Another Day DVD:

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jsbeerni/GOT/DAD007-DTS.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door MetroidPrime op 16-07-2004 18:57 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

CyBeR schreef op 16 juli 2004 @ 14:12:
[...]

Neuh. De speler gaat echt 't menu niet aanpassen als 'ie geen dts kan spelen hoor ;)

Soms zitten dit soort tracks onder de 'Extra's' bij een dvd. Maar kun je niet bij de dts track komen door gewoon tussen de verschillende audiotracks te cyclen tijdens het spelen? Je receiver zou dan vanzelf moeten schakelen tussen DD/DTS/PCM/whatever...
Ik bedoelde niet het menu item, ( :P ) maar de daadwerkelijke soundtrack. ;)

(Wat jij zegt dus. ;) )

Aannames zijn fataal.

• Lemn8
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05-2024

Lemn8

Motomonsters

GaMeOvEr schreef op 16 juli 2004 @ 14:04:
Heren...

Een Dts CD is totaal iets anders dan een Dts DVD... (Dts CD's waren CDs met 24bits/96Khz samplerate, dus een beter klinkende CD dan de normale. In principe een soort 2 kanaals voorloper van de SACD. Dts DVD's zijn gewoon multikanaals soundtracks met 16/48, maar met minder compressie dan DD)

Dts CD's zijn er op zich al best wel een tijdje, zelfs voor de DVD speler gemeengoed was. Dts-DVD's zijn van een aanzienlijk later stadium, toen we bij de 2e - 3e generatie DVD spelers kwamen werd het pas een beetje gemeengoed dat er ook Dts ondersteuning op de DVD spelers zat. (Ergens rond 2000).

Dts CD's af kunnen spelen, is dus niet gelijk aan ook Dts-DVD's af kunnen spelen. :)

Tevens zitten op die spelers gemiddeld altijd het Dts logo er wel op, als hij ook Dts kan uitpoepen. :)
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn ook veel DTS multichannel muziek cd's op de markt ik heb meerdere van die cd's is heel wreed vooral die dts test cd (dus geen dvd) De 2 kanaals dts cd's zullen inderdaad wel 24/96 zijn maar op de meeste film dvd's of cd in multichannel zul je alleen maar 48 khz exemplaren zien zodat er nog veel ruimte is voor de extra's zoals making of. Wel zijn er betere exemplaren die beter beeld en beter geluid hebben doordat ze de extra's weg hebben gelaten. De schijfjes heten Superbit dvd die komen volgens mij van sony die zitten dus op 96 khz maar zijn nogal duur. waarom die compressie? nou zoals iedereen weet het is niet mogelijk om een film zonder compressie op een dvd te krijgen omdat je dan al voor 10 minuten 2 GB kwijt bent dan heb je een ongecomprimeerde PCM stream. wel hev je de zogenaamde Super Audio CD wat eigenlijk een DVD is met 2 layers. je heb de zogenaamde HYBRID dvd daar zit ook een layer op dat je hem in de cd-speler kan afspelen (dit is dus niet de sacd track). Hiervoor heb je een speciale speler nodig waar meestal een analoge multichannel uitgang opzit omdat de versterkers met optische ingang meestal niet te betalen zijn omdat ze een hoge frequentie aan moeten kunnen. hier een lijstje:

Comparisons Max Frequency per channel Max Sampling per channel
Audio CD 22.05 KHz 44.1 Khz
DVD 48 Khz 96 Khz
SACD 100 Khz 2.8 Mhz

Dus voor DTS cd's heb je nodig een dvd of een cdspeler met optische uitgang die naar een versterker gaat die dts ondersteunt. Of je hebt een dvd speler met ingebouwde DTS zodat hij doormiddel van 6 of meer tulp uitgangen analoog naar je multichannel versterker kan. En nu heb ik zere vingers... 8)7

Don't be a pawn...

• Lemn8

Lemn8

Motomonsters

thoomie schreef op 16 juli 2004 @ 14:10:
DTS cd's zijn er nog niet echt. Dit is eigenlijk een beetje hetzelfde als DTS dvd's, alleen hebben ze hier dan het beeld weggelaten.

Als je een DVD gaat kijken waar dts op zit, dan moet je dit vrijwel altijd selecteren in het audioselectie menu van de dvd zelf. Alle dvd's starten namelijk met dolby digital geluid, waarom dit is weet ik ook niet, maar het is iig wel zo.

Als je dus DTS selecteer in het menu van de dvd dan zal je ook dts krijgen op je versterker.

James bond Die Another Day is overigens wel DTS, in tegenstelling tot wat eerder beweerd werd, ik heb de dvd namelijk zelf ook.
Ik heb een orginele gehad maar die heb ik weer over gekopieerd (uit us)

Don't be a pawn...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

thoomie schreef op 16 juli 2004 @ 14:10:

Ze zijn er al wel degelijk hoor, ze zijn namelijk al bijna ouder dan DVD's. ;) Dat ze er niet veel zijn, is een 2e. ;)

Maar er zit wel degelijk een verschil tussen Dts-CD's en Dts-DVD's. Een Dts-CD is altijd 2 kanaals, met 24/96Khz (of 20/48, weet het niet meer precies, iig niet 16/44) informatie. Dts-DVD's zijn (standaard) 16/44Khz en kunnen wel multikanaals zijn.

Ondertussen is er al weer het nodige getweaked en zijn er weer wat "standaarden" bijgekomen zoals Dt24/96 voor op de DVD spelers en decoding, dus echt inzichtelijk is het allemaal niet. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GaMeOvEr op 16-07-2004 14:58 ]

Aannames zijn fataal.

• Lemn8

Lemn8

Motomonsters

GaMeOvEr schreef op 16 juli 2004 @ 14:56:
[...]

Ze zijn er al wel degelijk hoor, ze zijn namelijk al bijna ouder dan DVD's. ;) Dat ze er niet veel zijn, is een 2e. ;)

Maar er zit wel degelijk een verschil tussen Dts-CD's en Dts-DVD's. Een Dts-CD is altijd 2 kanaals, met 24/96Khz (of 20/48, weet het niet meer precies, iig niet 16/44) informatie. Dts-DVD's zijn (standaard) 16/44Khz en kunnen wel multikanaals zijn.
ik heb meer dan 20 multichannel dts CD's eentje proberen?

Don't be a pawn...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Lemn8 schreef op 16 juli 2004 @ 14:58:
[...]

ik heb meer dan 20 multichannel dts CD's eentje proberen?
Ok, dan zit ik fout met het feit dat Dts-CD's stereo zijn, Dts-CD's kunnen schijnbaar ook multichannel zijn. :P

(Mutlichannel als in discrete kanalen, of multichannel als in een soort Pro-Logic Matrix constructie? )

Aannames zijn fataal.

• Lemn8

Lemn8

Motomonsters

GaMeOvEr schreef op 16 juli 2004 @ 15:00:
[...]

Ok, dan zit ik fout met het feit dat Dts-CD's stereo zijn, Dts-CD's kunnen schijnbaar ook multichannel zijn. :P

(Mutlichannel als in discrete kanalen, of multichannel als in een soort Pro-Logic Matrix constructie? )
Ze zijn vaak van dts dvd's geript. want als je dvd shrink gebruikt dan kun je zien hoe groot die DTS tracks zijn en die zijn neit zo groot rond de 350 mb (dan heb ik het over een dts track bij een film) maar kan dus makkelijk op cd de film neemt het meeste in beslag daarom zit ik met smart te wachten op een demo van de holo cd's die 100 tot 300 GB opslag capaciteit hebben. ik bedoel lijkt je dat neit ontzettend geil 7.1 PCM kanalen en beeld zonder compressie op 1 schijfje :P

Don't be a pawn...

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 21:42
De DVS-CD's die GaMeOvEr bedoelt zijn kennelijk een oude standaard, die nooit echt bekend is geworden.

De DVS-CD's die thoomie bedoelt zijn gewoon rauw DTS-data zoals je die vanaf een DVD kunt rippen, en dan op een audio-cd gebrand als ware het normale CD-audio bestanden. Een slimme decoder pikt op dat er een DTS-signaal in 't spel is zodra je die af gaat spelen in je CD-speler.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 16:15:
Muziek-DVD's met DTS zijn er (nog) niet veel. Een van de mooiste met DTS is Hell Freezes Over van de Eagles, die gek genoeg al weer wat ouder is.
Films zijn er meer met DTS. James Bond heeft bijna zeker weten geen DTS.
Een van de mooiste met DTS vind ik Master & Commander.
zijn niet echt muziek-dvd's hoor , maar gewone DVD-video met een concert op in dts.

De hollandse zanger Marco heeft ook DTS dvd's

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Cherub schreef op 16 juli 2004 @ 16:58:De DVS-CD's die thoomie bedoelt zijn gewoon rauw DTS-data zoals je die vanaf een DVD kunt rippen, en dan op een audio-cd gebrand als ware het normale CD-audio bestanden. Een slimme decoder pikt op dat er een DTS-signaal in 't spel is zodra je die af gaat spelen in je CD-speler.
Het DTS-CD formaat is onderdeel van de DTS standaard, dus iedere decoder met het DTS logo moet dit kunnen decoderen.

Overigens wordt dit formaat niet alleen van dvd-rips gebruikt, maar er zijn ook zo'n 150 orginele albums verschenen op dts-cd formaat. En verder worden oude quadrofonische tapes en LP's door hobbyisten geremastered naar dts-cd's.
Pagina: 1