[bug] Nick wordt niet meeveranderd na nickchange *devver*

Pagina: 1
Acties:

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Ik hoop dat het duidelijk is:
Gepost door Jupiler - zondag 15 februari 2004 - 22:23 Score: 1
Sta me toe even je herborene gallery te ontmaagden. Hoi Robin :w
Zoals menig mens weet, heet Jupiler nu Steve.
Alle posts die Jupiler heeft gemaakt, staan nu nog steeds als Jupiler, maar niet als Steve :?

Waarom is dat nooit meeveranderd :? Bug, of schoonheidsfoutje, of heeft het ook te maken met de Merge :?

Dit lijkt heel veel op [rml][ Bug] Nickchange op de FP gaat niet helemaal goed.[/rml] , maar verder kan ik weinig vinden met mijn zoekcriteria

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

omdat dat gewoon plain tekst is :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
outerspace schreef op 12 juli 2004 @ 12:54:
Ik hoop dat het duidelijk is:

[...]

Zoals menig mens weet, heet Jupiler nu Steve.
Alle posts die Jupiler heeft gemaakt, staan nu nog steeds als Jupiler, maar niet als Steve :?

Waarom is dat nooit meeveranderd :? Bug, of schoonheidsfoutje, of heeft het ook te maken met de Merge :?
Dat is waarschijnlijk een bug die ontstaat doordat daar gewoon de nickname wordt opgeslagen en niet het userID. Ik zou me voor kunnen stellen dat dat gedaan is om performanceachtige redenen. Als daar het userID was opgeslagen was namelijk een query nodig die de username weer uit de userbase trok en dat is nu weer niet nodig. Ik weet echter niet of dit de reden is, daar hebben we een devver voor nodig. Ik doe dus nog even een titeledit :) .
outerspace schreef op 12 juli 2004 @ 12:54:
Dit lijkt heel veel op [rml][ Bug] Nickchange op de FP gaat niet helemaal goed.[/rml] , maar verder kan ik weinig vinden met mijn zoekcriteria
Dat is een totaal andere bug. Dat gaat over de [norml]/me[/]-tag en niet over de nick boven een post op de FP.

• Morax
  • Laatst online: 12:40
Harm schreef op 12 juli 2004 @ 13:12:
[...]

Dat is waarschijnlijk een bug die ontstaat doordat daar gewoon de nickname wordt opgeslagen en niet het userID. Ik zou me voor kunnen stellen dat dat gedaan is om performanceachtige redenen. Als daar het userID was opgeslagen was namelijk een query nodig die de username weer uit de userbase trok en dat is nu weer niet nodig. Ik weet echter niet of dit de reden is, daar hebben we een devver voor nodig. Ik doe dus nog even een titeledit :) .

[...]

Dat is een totaal andere bug. Dat gaat over de [norml]/me[/]-tag en niet over de nick boven een post op de FP.
Maar ook al staat er een userid, dan is er toch met 1 query de hele reactie en de username van die gebruiker op te vragen uit de database.

En er moet overigens een userid bij de entry van de reactie staan, want de username linked naar de gallery en de gallery werkt op ID's ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Morax schreef op 12 juli 2004 @ 13:24:
[...]
En er moet overigens een userid bij de entry van de reactie staan, want de username linked naar de gallery en de gallery werkt op ID's ;)
tenzij die link hard opgeslagen wordt in een veld bij de reactie natuurlijk :P

(maar dat is slechts een volkomen ononderbouwde aanname van mijn kant)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Morax
Yoeri schreef op 12 juli 2004 @ 13:26:
[...]

tenzij die link hard opgeslagen wordt in een veld bij de reactie natuurlijk :P

(maar dat is slechts een volkomen ononderbouwde aanname van mijn kant)
Kan, maar lijkt me niet logisch. De link is namelijk altijd hetzelfde en de enige variabele is het userid, dus lijkt mij het dat die apart opgeslagen word (al kan ik het mishebben natuurlijk ;))

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Morax schreef op 12 juli 2004 @ 13:56:
Kan, maar lijkt me niet logisch. De link is namelijk altijd hetzelfde en de enige variabele is het userid, dus lijkt mij het dat die apart opgeslagen word (al kan ik het mishebben natuurlijk ;))
idd, ff verduidelijken
wat ik bedoelde was vooral dat het opbouwen van die link statisch kan namelijk

"http://www.tweakers.net/gallery/" + opgeslagen_userID

voor het ophalen van de gebruikersnaam zou je dat opgeslagen userID echter ook nog eens moeten verwerken in een query om die naam op te halen, en ik vermoed dat dat, gezien het aantal reacties bij artikels, best wel eens een aardige load kan creËren

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Morax
Yoeri schreef op 12 juli 2004 @ 14:02:
[...]

idd, ff verduidelijken
wat ik bedoelde was vooral dat het opbouwen van die link statisch kan namelijk

"http://www.tweakers.net/gallery/" + opgeslagen_userID

voor het ophalen van de gebruikersnaam zou je dat opgeslagen userID echter ook nog eens moeten verwerken in een query om die naam op te halen, en ik vermoed dat dat, gezien het aantal reacties bij artikels, best wel eens een aardige load kan creËren
Ik weet niet of dat superveel extra load creëert:
code:
1
SELECT * FROM reacties WHERE reactieid = ...;

of
code:
1
SELECT * FROM reacties AS r, users AS u WHERE r.reactieid = ... AND r.posterid = u.userid;

Dit veroorzaakt wel een extra load uiteraard, maar hoeveel per 50 reacties weet ik niet, zo'n expert ben ik ook weer niet...

Dus we wachten gewoon even op een devver :)

[edit]
En ik neem overigens aan dat alle reacties in 1 query opgehaald worden...

[ Voor 10% gewijzigd door Morax op 12-07-2004 14:33 ]

Verwijderd

In de dagen dat Tweakers.net nog op één server draaide is er besloten om de header van een reactie (het 'Gepost door' regeltje) apart op te slaan, zodat de join op de usertabel bij het ophalen van reacties niet nodig was. Vandaar dat die username niet mee verandert bij oude posts op het moment.

Natuurlijk wordt het UserID ook opgeslagen per reactie, dus het kan een keer (bijvoorbeeld bij de merge) rechtgetrokken worden, maar het heeft op dit moment geen prioriteit.
Pagina: 1