Asus A7V maakt raar geluid

Pagina: 1
Acties:

• NoXiT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 16:07
Ik heb de search gebruikt en al iemand anders gevonden met hetzelfde geluidsprobleem alleen hij kreeg nog beeld. Het is een soort ambulance geluid en kan het niet vinden de manual. Het enige wat er gebeurt als ik em aanzet is een eindeloze reeks van taaa tuuuu taaaa tuuu. Beepjes zijn even lang en verschillen alleen in toonhoogte.
Ik heb momenteel alleen de processor+fan en geheugen erin zitten. Op het moederbord staat A7V rev 1.02 dus ik neem aan dat ik geen A7V+achtervoegsel heb (heb de manual op asus.com opgezocht). Als ik er een video kaart inprik (tnt2 pro) maakt hij hetzelfde geluid en ook als ik het geheugen weg haal.

Ik heb ook JEN al verzet en aangezet (hielp niks) en daarna weer terug gezet en aangezet (hielp ook niks).
En hoe werkt dat CLRTC nou precies? Moet ik die solder points shorten en dan aanzetten (terwijl ik ze geshort houdt?) of moet ik dit maar even doen?

Het kan goed zijn dat het hele ding gewoon gaar is, want ik heb em een hele tijd gelden na een verhuizing aangezet, waarna er vlammen uit voeding en hd vlogen. Alle kaarten en randapparatuur (tv-tuner, geluidskaart, usb ontvanger van draadloos toetsenbord/muis, floppy, cd-writer, cd-rom) waren kapot en niks werkte meer ook niet in andere computers. Alleen het geheugen deed het nog. Dus ik neem aan dat het daar niet aan ligt. Ik geef het dus niet al te veel hoop maar ik zie het als een uitdaging. Mocht niks meer lukken gaat ie het raam uit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kan of de CPU of het mobo of zelfs allebei zijn. Regel eens een andere CPU en probeer het nogmaals :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als ik een pc zou hebben waar de vlammen uit zijn geslagen, zou ik daar niks meer mee doen. Althans kijken wat er nog wel werkt, maar het moederbord en dergelijke toch wel afschrijven. Dat piepen komt mij voor als niet geïnstalleerd zijn van mem/cpu, dus als die er wel in zitten dan is er iets in je bordje niet goed, met andere woorden maak hier niet nog meer hardware mee stuk en gooi dat bord gewoon weg.

clear cmos is alleen even aanraken van de contactpunten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Turkish op 12-07-2004 12:17 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• NoXiT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 16:07
BalusC schreef op 12 juli 2004 @ 12:14:
Het kan of de CPU of het mobo of zelfs allebei zijn. Regel eens een andere CPU en probeer het nogmaals :)
Een andere cpu regelen wordt lastig, wil er ook liever geen extra geld in steken want dat kan het heel goed niet waard zijn.

Heb ook ergens gelezen dat die beeps betekenen dat er misschien een kortsluiting kan zitten, vriend van me gisteren gevonden maar ik was te *niet nuchter* om het nog precies te weten... ga wel even een paar dingetjes proberen. Weet anders iemand heftige dingen die je er mee kan doen (waar het kapot mee gaat) kan het natuurlijk niet gewoon zo weggooien....das te saai

Verwijderd

Volgens mij betekent dat geluid dat je CPU fan onder een bepaald toerental zit (waardoor het mobo denkt dattie stuk is). Hang voor de lol eens een snelle fan aan je cpu fan header en probeer het nog eens :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 16:23 ]