[CSS]position:fixed probleem

Pagina: 1
Acties:

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 20:31
Ik ben op het moment bezig met een site, en daar wil een ik layer vast laten zetten onderin de pagina. Dit doe ik met position:fixed;
Dit werkt, zoals bekend, niet in IE. Maar ik kwam op verschillende website's zogenaamde hacks tegen. Maar die werkte niet, de volgende 'hacks' heb ik gebruikt
- javascript
- bij deze manier kreeg ik scrollbalken, en dat is ook niet echt de bedoeling
- Deze werkte ook niet

en zo waren er nog wel een paar

Heeft iemand anders misschien nog een idee wat ik kan proberen? Of is het gewoon (nog)niet mogelijk om position:fixed te gebruiken in IE ?

Verwijderd

friemelen met position:absoluut en een extra content div lijkt me het handigste

• Geert.H
ik ben nog niet heel erg lang met CSS bezig, dus wat bedoel je precies met een extra content div?

[ Voor 3% gewijzigd door Geert.H op 12-07-2004 12:15 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

misschien heeft het zin om uit te zoeken _waarom_ iets niet lijkt te werken, ipv lukraak telkens iets nieuws te proberen?

de gegeven voorbeelden lijken prima te werken, dus zal het aan jou liggen als deze op jouw site niet werkten, misschien kun je proberen de fout eruit te halen?
Hier kan men misschien tips geven, je daarmee helpen ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Geert.H
Bij mij werkten de scripts niet. En ook als ik de voorbeelden van de site's waar ze staan bekijk dan werken ze bij mij ook niet. Het lijkt mij dan logisch dat ze niet werken.

ik kom er net achter dat ik mijn javascript had uitgeschakeld :o
dus, het werkt wel , dus sluiten maar dit draadje.
sorry :p

[ Voor 29% gewijzigd door Geert.H op 12-07-2004 12:31 ]

Verwijderd

je kan het ook zonder js oplossen,
http://devnull.tagsoup.com/fixed/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 13:25 . Reden: betere link ]

• Geert.H
Om nog even terug te komen.
Ik had eerst de javascript oplossing genomen, en die werkte redelijk. Het enige probleem was dat de balk onderin niet mooi bleef staan, maar schokkerig bewooog als er werd gescrolled.

Ik daarom gaan kijken naar http://devnull.tagsoup.com/fixed/. Nu ben ik al in totaal een paar uur mee bezig, en het lukt me nog steeds niet. Ik heb nu geen idee meer waar ik zou moeten kijken, of wat ik zou moeten proberen.
mijn CSS kan je hier bekijken www.hoekzema.net/Kerk/kerk.css en hier www.hoekzema.net/Kerk/kerk2.css .
mijn index staat hier: www.hoekzema.net/Kerk/index.txt

Het probleem is nu dat de pagina in IE nog steeds niet blijft staan als er naar beneden moet worden gescrolled.

Ik weet dat dit een beetje klinkt alsof jullie mijn probleem moeten oplossen, maar ik kom er zelf niet echt meer uit. |:(

Verwijderd

heb je al iets gedaan met de opmerking die ik gaf?

zet al je zut in een div in de body, geef body en die div een margin en padding van 0 en een hoogte van 100%, zet dat ene ding los in de body en met een position:absolute op de goede plek

• Geert.H
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 19:29:
heb je al iets gedaan met de opmerking die ik gaf?

zet al je zut in een div in de body, geef body en die div een margin en padding van 0 en een hoogte van 100%, zet dat ene ding los in de body en met een position:absolute op de goede plek
Ik heb het net geprobeerd, en het lukt me niet zo 1,2,3. Maar volgens mij is wat jij zegt hetzelfde idee als wat ik doe. Alleen dan ipv alles in de een aparte div te zetten en die aan te passen, laat ik alles in de body staan en geef die height:100% e.d. mee.

[ Voor 40% gewijzigd door Geert.H op 14-07-2004 20:15 ]

Pagina: 1