zoals de titel vermeld, er staat hier nu een compaq evo (volgens mij, maar ik weet het niet helemaal zeker, een HP Compaq Evo D310) waar ik de voeding professioneel van heb gesloopt.
dat ging ongeveer zo:
Mn pa: "Okey, het stekkerblok is opgehangen, zet hem maar aan"
Ik"k"
Ik probeerde hem op reguliere wijze met de powerknop aan te zetten: nix
"Zit de stekker er wel goed in?"
"Ja hoor"
"Okey, zal wel een of ander aan-uit knopje zijn, net zoals bij mn eigen voeding"
"Ik voel even aan de achterkant van de voeding... hey een knopje..."
*klik*
*zzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZ* pffffffffffff (witte rook, stank).
wat bleek, dat was het knopje voor 230 naar 115 volt....
en er stond dus blijkbaar wel stroom op
Maar nu heb ik dus in ieder geval een nieuwe voeding nodig. Ik dacht dat dat gewoon een standaard atx voeding zou kunnen zijn, maar nu ik de kapotte voeding naast een atx voeding heb liggen heb ik mn twijfels. Ik ben dus even aan het zoeken geweest (op GoT) en wat blijkt, compaq zorgt voor speciale voedingen
.
Bij deze 300 watt voeding is het zo dat de atx stekker 1 plugje mist. als iemand nog een pic-upload adres weet, dat zou dat helpen, vooralsnog laat ik mijn geweldige uitleg-skilz (ahum) botvieren:
Mijn vraag is nu: hoe kan ik dat het beste fixen: via allerlei omwegen proberen een compaq voeding te bemachtigen (weet iemand nog een adresje?)
of:
een standaard atx voeding erin hangen en kijken wat er gebeurt (met als mogelijk gevolg dat ik mn mobo naar de filistijnen help).
of:
ik koop voor mezelf een nieuwe kast en verhuis het hele comapq zootje in mn huidige (standaard atx) kast, alleen geld hier weer: past die voeding op het mobo?
dat ging ongeveer zo:
Mn pa: "Okey, het stekkerblok is opgehangen, zet hem maar aan"
Ik"k"
Ik probeerde hem op reguliere wijze met de powerknop aan te zetten: nix
"Zit de stekker er wel goed in?"
"Ja hoor"
"Okey, zal wel een of ander aan-uit knopje zijn, net zoals bij mn eigen voeding"
"Ik voel even aan de achterkant van de voeding... hey een knopje..."
*klik*
*zzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZ* pffffffffffff (witte rook, stank).
wat bleek, dat was het knopje voor 230 naar 115 volt....
en er stond dus blijkbaar wel stroom op
Maar nu heb ik dus in ieder geval een nieuwe voeding nodig. Ik dacht dat dat gewoon een standaard atx voeding zou kunnen zijn, maar nu ik de kapotte voeding naast een atx voeding heb liggen heb ik mn twijfels. Ik ben dus even aan het zoeken geweest (op GoT) en wat blijkt, compaq zorgt voor speciale voedingen
Bij deze 300 watt voeding is het zo dat de atx stekker 1 plugje mist. als iemand nog een pic-upload adres weet, dat zou dat helpen, vooralsnog laat ik mijn geweldige uitleg-skilz (ahum) botvieren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| R=rood W=wit Z=Zwart G=groen O=oranje G=groen P=paars Gr=Grijs Br=bruin B=blauw normale atx: bovenst rij: R-R-W-Z-Z-Z-G-Z-B-O normale atx:onderste rij:G-P-W-Z-R-Z-R-Z-O-O compaq bovenste rij:R-R-nix-Z-Z-Z-W-Z-B-Br compaq onderste rij:O-G-Gr-Z-R-Z-R-Z-Br-Br |
Mijn vraag is nu: hoe kan ik dat het beste fixen: via allerlei omwegen proberen een compaq voeding te bemachtigen (weet iemand nog een adresje?)
of:
een standaard atx voeding erin hangen en kijken wat er gebeurt (met als mogelijk gevolg dat ik mn mobo naar de filistijnen help).
of:
ik koop voor mezelf een nieuwe kast en verhuis het hele comapq zootje in mn huidige (standaard atx) kast, alleen geld hier weer: past die voeding op het mobo?