[hosting (php)] gebruikelijke bestandsrechten

Pagina: 1
Acties:

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Ik ben bezig met een project in php, en nou wil ik graag de php-commando's fopen(); en fwrite(); gebruiken. Hiervoor zijn echter bepaalde bestandsrechten nodig ('chmod 755' enzo), waarvan ik niet zeker weet of de hoster die ondersteunt. Ook mag ik helaas de hosting niet kiezen, en wordt deze pas over een maand ofzo gehuurd.

Nou wil ik eigenlijk wel graag verder met programmeren, dus ik vroeg me af, wat is de gebruikelijke gang van zaken bij virtuele hosting op het gebied van bestandsrechten? En zijn over het algemeen deze php-commando's bruikbaar?

Ik weet dat ik natuurlijk iets moeilijks vraag, maar ik hoop zo toch een algemeen beeld te krijgen :).

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zoveel ervaring heb ik niet met hosters, maar die ene die ik heb, staat me gewoon toe in me eigen klanten-directory te schrijven. En php mag gewoon in de www-root of public_html-directory of hoger schrijven.
Ik kan zelf ook die rechten (chmod) toekennen aan php (chmod 770 bijvoorbeeld) zodat hij ook buiten die dir kan schrijven. Zolang ik er zelf maar rechten heb.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!