Chicago 390 usb connect probleem

Pagina: 1
Acties:

• Eucalypt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
Mensen,
Voor een kennis ben ik al meerdere dagen bezig om dit oude draadloze isdn-setje te installeren. Ik heb alle topics hier al doorgelezen, faqs van siemens (tis een verkapte siemens 3070) en kpn gelezen maar op één of andere manier krijg ik geen buitenlijn. Kheb alles opnieuw geinstalleerd op z'n computer met win-me. Kheb het geprobeerd op m'n laptop met xp, met de nieuwste drivers (talk&serve 6.0) etc. Hij is z'n oude installatie cd met 3.0 kwijt)
Ik krijg wel verbinding met het basisstation via usb (m105), signaalsterkte is 100%. Probleem is dat wanneer ik een verbinding wil maken ik een error krijg dat hij niet kan connecten ivm een modemprobleem. Als ik bij modems kijk is alles goed ingesteld (juiste modem, compoort etc) en er staan geen uitroeptekens etc bij de devicelist. Als ik echter de modem wil testen geeft hij aan: could't open com port, test failed.
Ik heb paar programma's gedelete waarvan ik dacht dat ze misschien die compoort al aan het gebruiken waren maar nog steeds dezelfde fout. Weet iemand misschien hoe ik kan zien of, en door wat een compoort in gebruik is?
Gezien de vele problemen die ik her en der zie zal er vast wel iemand zijn die dit ook heeft gehad.(hoop ik......)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Dat ding is idd geen feest onder WinXP :( WinME zou ik niet weten.

Het is mij een keer gelukt om 'm aan de praat te krijgen (niet van mijzelf), maar vraag me niet meer hoe precies :P
Wat me nog wel bijstaat is dat je de oude installatie CD wel degelijk nodig had, omdat de gedownloade drivers alleen een upgrade zijn. Verder is het gewoon een ontzettend gepruts, waarbij je vooral niet de volgorde van installeren aan moet houden die de driver aangeeft :X

Tip: koop een nieuwe client, dat bespaart je een hoop ellende :P

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
Ik heb hem niet zo vaak, maar wel altijd zonder problemen onder Windows XP gebruikt.
Heb je al de laatste firmware erop gezet?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Eucalypt
yep, firmware ook geprobeerd, echter dit lukte ook niet...... Het blijft een onding, enige wat ik nog eens kan proberen is de oude drivers ergens downloaden...maar misschien is er nog een tweaker met ideeën?

Verwijderd

aaaah mijn grote ergenis, DE M105, dit puike draadloze machientje is vrijwel onbruikbaar.

Ik heb weken gezocht en geprobeerd...

Onder Win95/98/me kon ik em niet aan de praat de krijgen.

Onder win200/XP zijn er opties....

Kijk bij www.siemens.de was de enige plek op aarde waar ze bruikbare drivedrs hadden.

goodluck

• Eucalypt
Kheb idd van die siemens site 5 driverpakjes gedownload. Alles kan ik installeren, basisstation, m105, talk en serve, firmware basisstation, no problem. Ik heb ook contact met het basisstation via de m105, goeie sterkte van signaal.
Alleen het geinstalleerde modemverhaaltje krijg ik niet aan de praat. zoals in eerste topic vermeld krijg ik geen contact met het modem. Gisteravond ook weer alles opnieuw proberen te installeren. Ik krijg alleen geen beeld/ optie dat er een modem geinstalleerd wordt. Ik denk dat ik maar eens ga vragen aan deze of gene of iemand nog een originele installatiecd heeft, da's de enige keer dat alles draaide bij hem. Iemand?

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02 08:25
Ik heb nog een originele installatie-cd liggen, maar die heb ik niet gebruikt onder Windows XP.

Ik heb mijn PC aangesloten op de Chicago 390 centrale en mijn laptop heeft de Chicago 390 USB modem. Op beide Windows XP machines heb ik Talk & Surf 6.0 volledig geinstalleerd, m.u.v. de M105 (390 USB modem) op de PC.

Als alles is geinstalleerd moet (!) je herstarten, ook al wordt daarvan geen melding gemaakt. Na de herstart heb ik op de PC en op de laptop een werkende verbinding.

• Eucalypt
Bedankt, ik heb het eindelijk voor elkaar, er staat onderin de werkbalk een icoontje die automatisch uitgevinkt wordt. Als je deze aanvinkt werkt het wel. Iets met direct connection ofzo. Heel raar daar dit precies andersom zou moeten zijn maarja, ben allang blij dat ik het daar werkend heb gekregen.

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Ahh de M105, het perfecte draadloze ISDN modem van Siemens :)

Ik heb tientallen draaien bij klanten en allemaal geen problemen.

Alleen als je onder WINXP gaat draaien zijn er een paar kleine dingetjes waar je op moet letten.

Als je all drivers gedownload hebt en uitgepakt heb je 1 grote gigaset directory byv: c:\gigaset

Installeer alle apparaten vanuit deze directory (dus hier naar toe laten zoeken voor de drivers)

Als je klaar bent moet je even in de directory Driver\bin dubbelklikken op serinst.exe

hierna zal hij de juiste ndiswan drivers installen en de modems aan maken om te gebruiken. (hij zal dus wat nieuwe software vinden weer)

Ik hoop dat het hiermee wel gaat lukken.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Pagina: 1