Matrox P650 Of Nvidia Quadro FX500

Pagina: 1
Acties:

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:38
De titel zegt het al eigenlijk. Wat is voor een CAD ontwerpstation beter geschikt? De snelheid doet er niet veel toe, alhoewel ik denk dat de Quadro FX500 (gebaseerd op een Geforce FX 5200) sneller is. De beeldkwaliteit is echter wel van belang. De superieure beeldkwaliteit van matrox is volgens mij al achterhaald.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Quadro... Iemand mee eens?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik denk dat je ook maar eens moet kijken naar een FireGL kaart.

Voor de rest raad ik je aan te zoeken naar vergelijkingen en reviews, want hieruit maak je niet echt een discussie, meer een meningen topic. en een beetje magere informatie.

Zoek ook maar eens naar het modden van geforcekaarten. Er is namemlijk een mogelijkheid om een standaard geforce in een Quadro te veranderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Cardinal op 12-07-2004 12:03 . Reden: stukje toegevoegd ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20
Was de Geforce FX 5200 niet de grootste troep uit die hele FX serie? Zegt niet veel goeds dan over die Quadro.

Wildcat
Quadro
FireGL
Parhelia

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:38
Ik heb al gezocht naar benchmarks en dergelijke. Daaruit komt wel dat de quadro sneller is dan de P650. Over beeldkwaliteit wordt ik niet veel wijzer. De quadro is wel gebaseerd op de fx5200, zoals ik al zei in mijn start post, maar er zitten echter veel betere filters op.

Modden is geen optie. Het is voor een cad workstation op het werk. Ik zit met de keuze tussen een p650 en een quadro FX500, omdat die bij de werkstations horen waaruit ik kan kiezen. Een HP werkstation met een P650 hebben we al, maar de hp heeft met ons pakket te veel driverproblemen. Vandaar dat ik naar dell ben gaan kijken. Bij dell zit echter een quadro in de workstations.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
de Quadro's hebben idd betere filters waardoor ze zeker niet slecht zijn van beeld
doordat je nu al driverproblemen zegt te hebben, worden deze misschien ook door de Matrox veroorzaakt (of weet je welke drivers voor de probs zorgen?) dus lijkt het mij geen slechte keuze om voor de FX500 te gaan
ik weet dat de 5200 als slecht bestempelt wordt, maar wij hebben hier zelfs een Quadro die op een Qeforce2mx is gebaseerd en daar valt nog mooi mee te werken zolang het niet te grote cad's zijn
tenzij je echt met 3D en solids begint... maar dan zal die P650 ook wel traag worden