Toon posts:

Mailserver.. Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai FreeBSD 5.2.1 op een Pentium 133 met 64 MB RAM, en wil hierop een Mailserver gaan draaien.

Nu heb ik keuze uit een heleboel software pakketten. Nu vraag ik me eigen af, welke aan de ene kant goed en stabiel werkt, maar aan de andere kant ook niet moeilijk te installeren en beheren is.

Het gaat hier dus om een POP3/SMTP server. Ik wil dus gewoon helemaal onafhankelijk zijn van de mailserver van mijn provider.

Voor POP3 heb ik al een pakket genaamd CuCiPOP gevonden, maar de SMTP zijde moet ik dan ook nog installeren.

Wie kan mij advies geven?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24
Ik gebruik zelf tot tevredenheid qmail op debian op www.qmailrocks.org staat ook een tut voor BSD mischien dat je daar eens naar moet kijken.

ik stel een move van NT > NWS voor

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Deze gaat toch dicht en niet naar een ander forum.

De keus voor een mailserver is nogal persoonlijk. Zoals je aangeeft heb jij bepaalde eisen en als je dat in een dergelijk topic gaat posten kun je rekenen op een grote opsomming en uiteindelijk over-en-weer gehannes tussen twee users die de ene deamon wel goed vinden en de ander ranzig instabiel terwijl een derde daar juist goede ervaringen mee heeft.
Het heeft dus weinig zin om dat zo te doen. Ik denk dat je het beste een aantal deamons kunt proberen, er zijn weinig sléchte mailservers en ik denk dat de meesten ook echt wel goed zullen draaien op die bak.

Succes :)

Dit topic is gesloten.