HD (Maxtor) geluidprobs.. fluiten?!

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:00
Heej...

Ik heb een beetje probs met een van mijn hd's .. eigenlijk mijn ex hd. Tis een Maxtor Diamondmax 2500+ 7,5GB die gezellig hing naast mijn IBM Deskstar 34GXP 27GB.. Met nadruk op hing, want dat ding maakt zo'n klere herrie. Het is me eigenlijk nooit zo heel erg opgevallen, aangezien ik er nou eenmaal aan gewend was geraakt. Maar jezusmina, wat een klere geluid zeg. Beneden kan je dat hele ding horen zoemen, net of er een vliegtuig vliegt (en helemaal als ie aangaat, net of er eentje opstijgt) .. Nu weet ik niet of dit bekend is onder deze hd'tjes, want anders wil ik ermee terug of opsturen ofzo.. Ok, als het dus niet echt normaal is. Er zit 3 jaar garantie op de hd en die is van eind '98. Valt er nog binnen dus, kan ik de hd voor zulke dingen opsturen en is dat de moeite?? Opzich best goede hd, maar dat lawaai! Blegh :(

• Dexter
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Hey RemCow

hetzelfde geld ook voor de 4320 series van Maxtor. Daar heb ik er een van en die laat ook graag van zich horen door middel van een fluittoon...Ik stoor me eigen er niet aan. Wel weet ik inmiddels bijna 100% zeker dat het gewoon aan het model ligt. Een klant van ons heeft namelijk precies dezelfde in zijn tandartsenpraktijk staan en die klaagde ook ver geluidsoverlast.
Inmiddels heb ik ook de nodige ervaringen met de VL20 series... en die rulen zwaar...zijn bloesnel en je hoort ze helemaal niet meer.
Opsturen heeft denk ik geen zin... en een 2500+....is dat niet zo'n 7200 RPM schijf? die staat zowiezo bekend om zijn relatief grote lawaai.

Suc6

Dex(a.k.a Joris)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hmmm, ik heb een Diamondmax 7200 rpm 20.4 GB, maar die is onwijs stil... alleen een (niet zo hard) bijna-ultrasoon toontje maar als je kast dicht is (okee dat hebben tweakers misschien niet zo vaak) dan hoor je dat nieteens...

Verwijderd

De nieuwe Maxtor schijven hoor je niet meer. Mijn ouwe 6.4GB schijf maakt wel wat geluid (fluittoon) maar het is niet hinderlijk. Ook hoor ik vrij harde tikken (tak tak tak wrrrrr) bij het opstarten. Crashing heads?

Als ie volgens jou stuk is kun je'm gerust terug sturen naar de fabrikant (wel eerst een RMA nummer aanvragen, check hun site voor details). Binnen enkele weken heb je'n nieuwe (of refurbished). Als de 7.2GB niet meer leverbaar is krijg je gewoon het meest vergelijkbare gangbare model. Zo kreeg ik als vervanging van mijn kapotte 8.4GB Maxtor verleden jaar, een 13.2 GB terug. Yippee!

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Inderdaad, De maxtor 40 plus 30gb die hoor je helemaal niet, mijn kast staat hier naast me open en bij idle draaien hoor ik alleen de fan (standaard intel) van mijn pentiummetje. Zodra ik de hd flink laat werken hoor ik wel wat getrrrrrrrrrrr trrrrrrrr ja, maar kennen jullie de legendarische fireball cr 13 gb? wat de stilste hd was van afgelopen jaar? Die had ik hiervoor en die maakte meer herrie dan deze 7200 rpm van maxtor!
YES
Alleen is er een timing probleempje van de maxtor hd's aangaande udma4 (ata66) en de hotrod van abit. Het werkt wel, zolang ik maar geen tweede hd met uata66 op de hotrod aansluit. Ik heb abit al gemaild en ze zeiden dat ze ervan wisten en maxtor en de fabrikant van de hotrod chip zijn samen bezig aan de oplossing.
To be continued!

• RemCOW
Maargoed, wat moet ik doen?

Valt dit binnen de garantie? Ik weet niet eens zeker of ie altijd al zo luid was. Het viel me pas vrij laat op, een paar weken voordat ik de IBM had. Het viel me helemaal op toen ik de IBM had, want die hoorde ik niet eens naast mijn maxtor (zelfs toen die bezig was en de maxtor zelf niet). Terwijl de IBM niet eens geruisloos is. Ik hoor mijn fans niet eens van me kast als die klere maxtor aanstaat.

Ok.. Maar zo já. Moet ik dan eerst ff naar NoRRoD (waar ikke em heb gekocht) of kan ik em gewoon naar de importeur opsturen. Of wat moet je dan allemaal doen??

• The Ghost
  • Laatst online: 27-07-2024
Dit valt onder garantie, je moet er gewoon mee terug gaan.

Het is wel een feit dat die Maxtor schijven herrie maken, de meeste schijven die wij terug krijgen omdat ze herrie maken zijn Maxtor schijven en die komen voornamelijk uit Dell machines.

Greetinx The Ghost

The Ghost

• RemCOW
Okayz, dan ga ik binnenkort ff langs NoRRoD.. Ff aankoopsbewijs zoeken :o :)

• Crusader
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

'k heb zelf een Maxtor Diamondmax 20GB en het is de stilste die ik ooit heb gehad. Ben super tevreden over het ding. Volgens mij zijn die Maxtors tegenwoordig niet meer zo lawaaiig.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1