[ASP.NET] / VB CodeBehind + webservice

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik heb gezogd op deze vraag, maar kennelijk is hij nog niet gesteld. `t klinkt misschien raar, maar ik wil het toch graag ff weten.

als ik een codebehind gebruik, en ik wil ook een webservice gebruiken, waar moet ik dan de dll plaatsen die je nodig hebt om de webservice te gebruiken. In de map met de aspx bestanden of in de map met de codebehind bestanden (.vb / .cs / .js)

Wat ik eigenlijk ook nog wilde weten: Ik ben met mn filebrowsertje wezen spelen (vb.net) en ik had een sub aangemaakt (setFile(ByVal file_name as String)) die een textboxje zou moeten vullen. dit heb ik op de volgende manier geprobeerd:

< a href="#" onclick="SetFile(<%# Databinder.Eval(Container.Item, "Name") %>)"><%# Databinder.Eval(Container.Item, "Name") %></a> (komt uit een dirinfo)

dit pikte de compiler echter niet, wat doe ik fout?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

stomme vraag, maar je gaat je .cs en .vb toch niet uploaden naar je live server he? :? Die worden allemaal compiled naar een .dll .

Daarnaast: een webservice is een .asmx bestand, welke je in een application plaatst. De bijbehorende .dll plaats je in de /bin folder van de application.
< a href="#" onclick="SetFile(<%# Databinder.Eval(Container.Item, "Name") %>)"><%# Databinder.Eval(Container.Item, "Name") %>
Da's logisch, want SetFile word niet geparsed maar gewoon als HTML beschouwd en je mist een "runat=server" attribute, wil je het op deze manier op gaan lossen.

Kijk anders eens naar de ASP.Net Quickstarts op www.asp.net en voor een goede tutorial, want dit moet via Google wel op te lossen zijn. :)

[ Voor 103% gewijzigd door gorgi_19 op 12-07-2004 10:08 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.