[TSC|D2OL] Geplande downtime 14 juli

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Belangrijk nieuws voor het TSC en D2OL project:
In order to facilitate a utility upgrade here at TRI, we are currently scheduled for a complete power outage for Wednesday July 14th. There is a rain date for the 15th. All TRI servers will be down as this affects our generator as well.

We do not co-locate our servers so the outage will include email and this website. Teams, please do not plan to do any data dumps on these days (or, for that matter, late on the 13th). Please fill your task list and crunch until we get back.

Happy Crunching!
Zorg ervoor dat je genoeg in je buffers hebt staan, anders kom je zonder werk te zitten. Om gewoon maar voorzichtig te zijn stel ik voor 6 dagen werk te bufferen, zodat we zelfs het weekend door kunnen komen in het geval dat de upgrade compleet misloopt. Meer bufferen mag natuurlijk altijd.

In ieder geval: ga geen MF doen op 13, 14 en 15 juli. Zo gauw als de servers weer online zijn bij TRI zal er veel tegelijk opgestuurd worden door alle users, dus blijf voorzichtig met een MF ook nadat de servers weer punten accepteren.

Ik wil iedereen vragen hun client dinsdagavond offline te zetten, zodat de kans van verlies van punten zo laag mogelijk is. Vrijdag zal het project hoogstwaarschijlijk weer volledig operationeel zijn, misschien donderdag al als alles meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Leuk, DPC MF'je doen? Dus afspreken dat iedereen de client 2 weken offline houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

O ja. Da's waar. Goed dat je het zegt. Ik zal vast wat buffers in gaan slaan....

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

aKra

Intentionally left blank.

Merci! :)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Thnx.
Gelukkig heb ik mn buffers altijd op 2k staan :)
Is wel genoeg voor een paar weekjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn buffers staan altijd max, dus ik heb er geen omkijken naar.
maar ik hoop dat het niet te lang gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel schopje

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~glurp/Divers/kick.jpg

Iedereen klaar met buffer aanleggen :? Heb je nog vragen stel ze gerust, daarvoor ben ik hier :)

Buffer: rechtermuisklik op je TSC icoon in de tray, ga naar "properties" en stel daar je "candidate queue size" in. Offline zetten: rechtermuisknop weer op je TSC icoon, haal de vink weg bij online.

Doe je het via de file omdat je bijv. de client hidden hebt: C:\Program Files\CommunityTSC\TSC\res\general.prp met kladblok/notepad openen > pas hier je "QueueSize=" aan en zet "Online=true" op "Online=false"

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij dat ik hier nog even langshuppelde...

*tralala offline..offline..offline..tralalala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat er gebeurt als ik ze toch online laat staan. Ik kan niet overal zo snel bij dus die blijven online :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:47:
Ik vraag me af wat er gebeurt als ik ze toch online laat staan. Ik kan niet overal zo snel bij dus die blijven online :(
Je krijg een fout tijdens uploaden, en probeert nog eens over 6 uren en nog eens en nog eens ... en je buffer raak leger en leger en leger ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:47:
In het ergste geval upload je client precies op het moment dat ze de stekker eruit trekken bij TRI, misschien raak je die punten kwijt... (misschien ook niet). Dat is de reden dat ik gevraagd heb het spul offline te zetten. Laat je de pc op online staan dan blijft ie inderdaad proberen te uploaden, net zolang tot de server weer online gaat. Lijkt me niet zo'n groot probleem tenzij de hele TSC community dit ook doet en de server/statsbak platgaat door teveel verkeer.

Als alles loopt zoals het hoort raak je geen punten kwijt zelfs als je ze vlak voor de serveruitval nog opstuurt en is de server binnen een dag weer online :) Ik ga alleen uit van het doemscenario, zodat als er wat gebeurd er al op voorbereid is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker, vandaag net een dikke 200 pts eruitgetrapt... (not).
Wel gelijk ff 1500 cands opgehaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacebull01
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

Spacebull01

La Petite Cows

Lekker, vandaag net een dikke 200 pts eruitgetrapt... (not).
Wel gelijk ff 1500 cands opgehaald
Best raar dat dat nog wel kon. Misschien zijn de servers nog niet de hele dag down?!

Proud member of La Petite Cows Now graazing for Rosetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

LPC_Spacebull01 schreef op 14 juli 2004 @ 20:35:
[...]

Best raar dat dat nog wel kon. Misschien zijn de servers nog niet de hele dag down?!
Zijn ze überhaupt wel down? Kijk eens wat die Wodka stokers vandaag wegzetten!!

Die hebben nu al meer dan 100K geflushed (of gemerged)

Maar het kan natuurlijk ook komen door het grote tijdsverschil: in de V.S. zijn ze nu nog aan het werk.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuuke schreef op 14 juli 2004 @ 21:02:
[...]

Zijn ze überhaupt wel down? Kijk eens wat die Wodka stokers vandaag wegzetten!!

Die hebben nu al meer dan 100K geflushed (of gemerged)

Maar het kan natuurlijk ook komen door het grote tijdsverschil: in de V.S. zijn ze nu nog aan het werk.
Conclusie, niet uppen, maar grof cands binnenhalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I've kept it up as long as possible with generators, UPS etc - but the limiting factor right now is temperature. Without AC, I can't keep the servers up any longer without risk of a meltdown (the *room* is almost an ambient 90 now) so, until the power cut over is complete, the project will be completely offline.

Of course, it should have been offline at 8:30 this morning, but I hate outages.
Charles to the resque :) Het project ligt plat nu, afwachten wanneer ze weer terugkomen.

Edit: 90 graden fahrenheit, dat is 32 graden :o Ja Charles is fanatiek als het op service aankomt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie mijn puntjes niet verschijnen, hopen dat dat na de upgrade wel komt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles schijnt weer in orde te zijn
We have power to the building, AC in the server room & everything is back online

--------------------
Charles Beckius
Ik wacht voor de zekerheid wel tot morgen met flushen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 03:44:

Ik wacht voor de zekerheid wel tot morgen met flushen ;)
Als je je maar inhoudt ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Kijkende naar de acutele stats dan draait alles weer naar behoren bij TRI.

Zet de staldeuren dus maar open !!!

Gezien de downtime bij TRI heeft er vannacht geen statsrun gelopen. FF slikken en op de tanden bijten: morgen zijn ze er weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik neem geen risico's
* Mobster draait de kraan nog een beetje beter dicht...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woei het spul draait alweer :) Zo te zien is er niets fout gegaan en is het gewoon een kleine serveruitval geweest zonder puntenverlies etc.. Aangezien de uitval ook niet zolang is geweest gok ik erop dat de servers minder/geen moeite hebben met achterstallig werk. Maar voorzichtigheid is altijd beter :)

Edit: ik heb zelf alvast getest: alles upload goed, krijg weer nieuwe candidates, punten zijn ontvangen bij TRI en krijg er ook nog es credit voor :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkB schreef op 15 juli 2004 @ 07:01:
[...]

Als je je maar inhoudt ;)
Ik zal me nog 1 dagje extra inhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de kranen weer open gezet als werkt weer goed zo te zien 8)
alleen jammer dat er geen stat's van gisteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 16:17:
Nou ik heb de kranen weer open gezet als werkt weer goed zo te zien 8)
alleen jammer dat er geen stat's van gisteren zijn.
Wordt aan gewerkt.
* KuuKe wacht op toestemming van de PV-er om een alternatief te posten :+

Pagina: 1