Toon posts:

[XP] Windows start niet op ( dll probleem )

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pc die niet meer opstart, als ik deze aan zet komt de volgende melding: ( Een zwart scherm met witte letters, dit verschijnt als het xp logo dient te verschijnen )

Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software.
Meld dit probleem als:
de benodigde dll-bestanden voor de kernel laden.
Neem contact op met de leverancier over dit probleem.

Voor dat ik deze fout melding kreeg, was er een andere fout melding die er op leek, hij kon het bestand hal.dll niet vinden of het bestand was beschadigd. Dus heb ik het bestand van een andere pc met xp gehaalt en in de system32 map gekopieerd. Toen kwam de bovenstaande fout melding. :X

Ik heb fixboot al geprobeert en chkdsk /r maar geen succes. |:(
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder te formateren ?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

bij een XP install kan je er toch ook voor kiezen om een installatie te "repairen"?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kan je niet even F8 indrukken en je configuratie herstellen?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Fixboot en chkdsk /r zijn ook niet de oplossing ben ik ban, als je dll's mist, zul je moeten achterhalen welke, en die terug zetten vanauit de i368 directory.

Verwijderd

Topicstarter
Alle opties die je bij F8 kan kiezen doen het niet, hij komt steeds weer met die fout melding.

En wat betreft de optie repair in de windows XP setup, dan kom in een dosmodus en daar heb ik chkdsk /r gedaan en fixboot maar die werken bijde niet.

Ik heb wel eens bij iemand anders een Windows XP cd gezien waar je xp er gewoon overheen kon draaien, maar als ik dat met die cd van mij doe, is de oude configuratie weg. Dat is juist niet wat ik wil.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 09:32:
Fixboot en chkdsk /r zijn ook niet de oplossing ben ik ban, als je dll's mist, zul je moeten achterhalen welke, en die terug zetten vanauit de i368 directory.
Hoe kom ik er achter welke dll's hij mist.
Komt het misschien door die hal.dll ?

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 21:10
Als je hal.dll mist, is het behoorlijk mist...
Check deze site, misschien werkt het voor jou: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm

Verwijderd

Hij begint toch altijd over hal.dll te zeuren als ie niet goed kan booten. Heeft niets met hal.dll zelf te maken maar meer met een foute boot configuratie (meestal een mix van meerdere talen en/of home/pro). Als ik home over de boot config van pro laat lopen krijg ik ook deze foutmelding. Houd ik ze gescheiden dan verdwijnt ie weer en ik verander dus helemaal niets aan de config van de individuele windows. Check ook of je boot.ini nog naar de juiste partitie verwijst.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

HAL, is dat niet de Hardware Apllication Layer?

Het bestand dat machinespecifiek aangemaakt wordt en dus nooit gaat werken als je die van de ene machine naar de andere kopieert (tenzij je een rijtje identieke machines hebt staan, zoals soms in een kantooromgeving).

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat wilde ik ook al zeggen ;)

Haal de hal.dll uit de i386 dir van je WinXP-cd (heb ik ook een keer moeten doen).

Edit:
Maar het kan ook een andere directory zijn... 8)7 Kan niet alles onthouden :X

[ Voor 28% gewijzigd door Motrax op 12-07-2004 09:53 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hal.dll van de cd gekopieerd maar hij blijft de zelfde fout melding geven.
Als ik hal.dll verwijder zegt hij dat hij deze mist. Kopieer ik hem van de cd dan komt hij weer met de melding:

Meld dit probleem als:

Heb ook het volgende geprobeerd:
Attrib -h-r-s C:\boot.ini
Dell C:\boot.ini
BootCfg /Rebuild
Fixboot

Nu zegt de pc dat hij geen geldige boot.ini heeft en hij start dan maar van C:\windows

Dan komt hij weer met de bovenstaande foutmelding

( Bootloader heb ik alweer gefixt ) dus hij start nu gelijk weer door naar de foutmelding. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 10:27 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik neem aan dat je deze inmiddels gevonden had: Windows XP Setup - Missing HAL.DLL; had je hier al tussen gekeken: [search=hal.dll boot]?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar had ik al gekeken.
Hal.dll dat bestand heeft hij nu wel gevonden maar andere dll problemen heeft hij nu nog.

Meld dit probleem als:

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 21:10
Nog meer bestanden currupt?
Misschien dat je HD het gaat begeven/stuk is???

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
al eens gewoon chkdsk vanuit de recovery console gedaan?

Verwijderd

virus?
Pagina: 1