offtopic:
Nou laat ik eens proberen een topic te maken waarin alles klopt, dat voor de verandering niet wordt geclosed door mods. Om dit te bewerkstelligen is het nodig dat replies alleen over UO gaan en niet over UO servers, en al helemaal niet mijn eigen UO server. Thx
Nou laat ik eens proberen een topic te maken waarin alles klopt, dat voor de verandering niet wordt geclosed door mods. Om dit te bewerkstelligen is het nodig dat replies alleen over UO gaan en niet over UO servers, en al helemaal niet mijn eigen UO server. Thx
Wat is Ultima Online?
Ultima Online is een MMORPG game in "fantasy" style.
Het spel bestaat al best lang, maar wordt ondanks dit nog steeds gespeeld door tienduizenden mensen over heel de wereld.
De wereld van UO is eigenlijk pretty much zoals je een fantasy wereld zou verwachten; magie, monsters, paarden etc.
Wat moet je doen in UO?
Het leuke van UO is dat je dus niets moet doen.
Je kan alles doen wat je wilt, wanneer je wilt.
Je kan met vrienden een guild beginnen, een guild-castle aanschaffen en ergens in een afgelegen gebied neerzetten.
Je kan de oorlog verklaren aan andere guilds.
Je kan PK worden en iedereen aanvallen die je tegen komt.
Je kan dieren gaan temmen en een animal-shop beginnen.
Je kan armor of wapens gaan craften en verkopen.
Als je meer van actie houdt kan je ook gewoon gaan jagen op monsters, of nog gevaarlijker op andere Player Killers.
De mogelijkheden zijn onbeperkt, en je speelt dus met en tegen andere spelers, wat dit spel zo uitdagend maakt.
De meeste mensen hebben als doel in UO erg rijk te worden, of bijvoorbeeld een groot guild op te zetten. Anderen gaan ervoor om beroemd en "feared" te worden, bijvoorbeeld als PK, (Player Killer), of als PKK (playerkiller killer).
Hoe speel je dit spel?
De controls zijn eigenlijk heel gemakkelijk. Met je rechter muisknop loop je, en met je linker muisknop click je op objecten en andere personen voor alle acties.
Je kunt iets zeggen door simpelweg te tiepen en op enter te drukken, en in tegenstelling tot andere MMORPG's zie je in UO de tekst boven het hoofd zweven van degene die praat. Dit is wel makkelijk, want dat weet je precies wie wat zegt op een snelle manier. Praten is eigenlijk zoals in het echt...
Kost dat?
Het spel is te koop in meerdere varianten, maar het maakt niet zoveel uit welke variant je hebt. Ook is het spel te downloaden, de makers van het spel (EA) hadden het spel een tijd geleden ook op hun site gezet, maar die link is weer weggehaald van hun site. Dit bestand is echter nog steeds te downloaden van diverse sites, ik post hiervoor later wel even een link.
Waar te spelen?
Om op de officiele UO servers te spelen moet je per maand een vast bedrag betalen. (www.uo.com) Veel mensen vonden dit klote, en een groep mensen begon dan ook zo'n server emulator programma na te maken in C++, om ook te kunnen spelen zonder verbonden te zijn aan de officiele servers.
Deze "emulator" werd na verloop van tijd zo goed en snel, dat mensen zelf UO servers begonnen waar honderden mensen op konden spelen.
Hoewel EA in het begin probeerde te dreigen met rechtzaken, bleek uiteindelijk dat (omdat deze emulator servers niet op winst uit waren) ze geen poot hadden om op te staan. Deze servers zijn nu dus toegestaan.
Ik beheer zelf ook zo'n server (http://uo.xs4all.nl) 1 v d weinige serieuze Europese servers, maar er zijn wereldwijd honderden andere servers waar je ook gratis op kan spelen. Via de UO top 200 (http://www.gamesites200.com/ultimaonline) en de UO top 100 (http://www.topshards.com) kan je alle grote servers bekijken en uitproberen.
Hoe ziet Ultima Online eruit?

Als je vragen hebt over UO, beantwoord ik ze graag.
Laterz,
Jakko
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 09:23 ]