SBS 2003 + Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 12:21

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
Beste mede tweakers

ik heb een probleem.

Waar ik werk draaien we 2 servers

de eerste server...Windows Small Business 2003 helemaal kaal (dus zonder exchange e.d)

de tweede server.Windows 2003 + exchange 2003

nu weet ik (achteraf) dat dit niet samen gaat met de eula. maar het moet nog een weekje zo door draaien (dan is het vakantie) maar nu repliceren ze niet meer...

denk dat trek ik nog wel een weekje door.....maar sbs gaat nu iedere dag om half 6 down. is er misschien een manier om te zorgen dat hij niet down gaat.
het is maar voor een week dus her installeren is geen optie dat gebeurd in de vakantie...

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ok heb de oplossing gevonden. voor dit probleem.

alle FSMO rollen terug gegeven aan de small bussiness server. en hij is gestopt met de heletijd weer uit te gaan.

maar nu heb ik meteen een nieuwe vraag.

hoe zouden jullie die small busniness server er uit trekken.

ik zat zelf te denken

dcpromo uit voeren op small business en hem dan degraderen
de exchange server krijgt dan volgens mij alle rollen in het AD domein

vervolgens de sbs server formateren en opnieuw installeren...en in het domein hangen (het liefst onder de zelfde naam)

zou dat mogelijk zijn of zie ik nog dingen over het hoofd

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:24

FastBunny

Give it the Works !

SBS kan niet deelnemen aan een ander domein, hij moet domaincontroller zijn, is een beperking van de SBS versie.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Red_Head schreef op 12 juli 2004 @ 10:47:
dcpromo uit voeren op small business en hem dan degraderen
de exchange server krijgt dan volgens mij alle rollen in het AD domein
ik ben niet bekend met SBS maar dit werkt niet zo... je rollen gaan niet zo maar over die moet je handmatig overzetten...
vervolgens de sbs server formateren en opnieuw installeren...en in het domein hangen (het liefst onder de zelfde naam)
gebruik juist liever een andere naam

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
Hoe gaat exchange er trouwens mee om als

je hem uit het domein haald om hem later weer in een ander domein te stoppen ?

Verwijderd

d00d ik zou maar eens wat gaan lezen voordat niks meer werkt... een beetje testen kan ook geen kwaad zo te horen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:25
Wat je ook doet, doe het niet zo als je nu wilt doen. Tenzij je het heleweekend wilt werken :+ Is wel goed voor de overuren. })

Kan je niet gewoon een upgrade doen van je SBS server? Let er alleen wel op dat je hoet zit met je CALS. immers SBS cals zijn niet gelijk aan Windows 2003CALS.
Pagina: 1