[XP] Remote Desktop focus

Pagina: 1
Acties:

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:54
Heb hier een raar, maar zeer irritant probleem.
Werk op een laptop, en daar staat eigenlijk wel de hele dag een RD sessie op open. Nu gebeurd het zeer regelmatig, dat als ik "gewoon iets" doe op die laptop, de RD ineens de focus krijgt. Zéér irritant, omdat je ook niet terug kunt alt-tabben als RD full screen is. In eerste instantie dacht ik dat het gebeurde als ik ctrl-c te gebruikte, maar het lijkt nu steeds vaker willekeurig te gebeuren.

Iemand bekend met dit probleem?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Als je remote desktop in full screen start kan je gewoon terug want in XP heb je namelijk zo'n blokje bovenin hangen. en anders start je de RDP gewoon niet in full screen op?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:54
Ja dat snap ik dat ik terug kan... :X
Maar als zo'n sessie vanuit full screen geminimaliseerd is, en die krijgt ineens focus, kun jij niet met alt-tab terug. Omdat hij full screen focus krijgt. Resultaat is dat je je muis weer moet pakken, op minimize klikken, en dan kun je weer verder met waar je mee bezig was op die andere pc. Is toch zwaar irritant..

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Yep; heb dat "probleem" ook... denk dat er niets aan te doen is..
Werk nu trouwens met 'Remote Desktops' MMC plugin.. Je kan dan wel niet fullscreen draaien, maar je hebt wel een veel beter overzicht van je remote desktops als je er meerdere hebt draaien..

Pvouput live

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

via tweakui kan je instellen dat je juist wel of niet de focus wilt op dit soort dingen. Ik weet alleen niet of dat met RDC ook werkt...

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 17:34
Ik heb er zelf nooit last van, maar zag net dat als je een verbinding gaat maken er bij 'Options' op het 3e tabblad een optie staat om toetscombinaties zoals ALT+TAB op de locale computer uit te voeren. Ik weet, het is geen oplossing van het probleem, maar maakt het al wel makkelijker om mee te leven! Ohw, het is dus niet normaal, ik heb hier dagen een RD verbinding openstaan en nooit last van jouw probleem, hij blijft mooi in de taakbalk!

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

ik heb er ook nooit last van, dat maakt het dus wel lastiger om te zoeken idd

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

Pinobigbird

doesn't share food!

Dat gebeurt mij ook regelmatig. Meestal is dat na een Ctrl-C.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Tis geen opossing, maar het scheelt wel weer de muis pakken & klikken:

met "CTRL ALT PAUSE" kan je je TS scherm wisselen van window naar full screen en andersom :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 12-07-2004 12:33 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
gebruik de TS client van windows 2000

kan je alleen geen alt-tab meer gebruiken IN de sessie

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:55
Mij is opgevallen en dat zal misschien bij jullie ook zo zijn, dat hij dat doet nadat bijvoorbeeld de verbinding met de remote PC half wegvalt. Dan blijft dus wel de remote desktop sessie open, maar moet hij zijn gegevens compleet refreshen, door bv een weggevallen verbinding.
Pagina: 1