Toon posts:

Standaard Firewall in Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:

Ik heb een Windows 2003 Terminal Server met daarin 2 netwerk kaarten.
1e netwerkkaart is voor het netwerk waar alle gebruikers opzitten en dus van daar uit kunnen inloggen.
2e netwerk(kaart) is ervoor om via de terminal server bij onze klanten te kunnen inbellen, het zijn dus 2 gescheiden netwerken die wordt gekoppeld door de terminal server.
Je moet de Terminal Server dus gebruiken om uberhaupt bij onze klanten te kunnen inbellen.

Nou hebben uit een veiligheids oogpunt de standaard firewall van windows aangezet op de 2e netwerkkaart, (zodat de Terminal Server niet te bereiken is voor onze klanten).
Het probleem is nu dat ik bepaalde machines/servers die aan het 2e netwerk zitten niet meer kan pingen en bereiken, dat is natuurlijk logisch omdat die firewall aan staat,
Maar weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat, ondanks dat die firewall aanstaat ,toch die machines kan bereiken en pingen. Welke poorten of services moet ik open zetten?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46

Arno

PF5A

De ping poort is er niet, ping is een apart iets (ICMP).

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 08:00:
...bepaalde machines/servers die aan het 2e netwerk zitten niet meer kan pingen en bereiken...
"bepaalde machines" of "alle machines"?
Als je zoekt op support.microsoft.com vind je 17 artikelen die beschrijven hoe je 't probleem kunt oplossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 12 juli 2004 @ 08:57:
[...]

Het gaat om bepaalde machines en dus niet allemaal.

"bepaalde machines" of "alle machines"?
Als je zoekt op support.microsoft.com vind je 17 artikelen die beschrijven hoe je 't probleem kunt oplossen

Verwijderd

ummm de firewall van win2k3 blokt alleen inkomend verkeer. uitgaand en "established" verkeer wordt gewoon toegestaan...
Pagina: 1