[VB .NET] SSH

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
Oke,

ik maakte voorheen gebruik van nsoftware's IP*Works S/Shell V6 .Net Edition, alleen na 21 dagen werkt de niet meer, en dit stukje kost ongeveer 700 $. Heb ik niet. Er zijn er meer op het net maar ik wil er niet voor betalen, zeker niet omdat ik maar een klein stukje nodig heb. O.a. deze functies:connecten, authenticaten, data zenden, ontvangen, disconnecten en wat andere benodigheden zoals option do, dont, will en wont.

Als iemand ergens een source van een dergelijke klasse heeft, of een gratis component dan zijn we snel klaar. Ik heb deze zelf niet kunnen vinden dus ik ben mijn eigen klasse aan het maken, dmv van System.Net.Sockets (.socket, .tcpclient etc). Nu is het volgende probleem, hoe werkt Telnet/SSH? Ik heb hele grote RFC's gevonden mbt Telnet, en wat SSH dingen, maar nergens een goede basis uitleg van wat er moet gebeuren met SSH, welke volgorde en de incomming headers en hoe daar op te reageren etc.

Ik maak het nu voor mezelf, dus deze klasse wordt is een test. Op het moment dat ik het allemaal wat beter begrijp maak ik deze klasse compleet (completer :)) zodat iedereen deze gratis kan gebruiken.

Ik ben de source code van PuTTy al aan het doorspitten, maar die is mij te uitgebreid omdat je daar van alles mee kan. Ik wil voorlopig SSH2 + 3DES gebruiken.

Mijn vraag eigenlijk, heeft iemand een goede (technische) omschrijving van SSH voor mij?

Wat een onzin..

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
Thnx!!
Ik ga ze lezen!

Wat een onzin..