Toon posts:

Unreal Tournament _via_ servertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik en een paar vrienden zijn bezig met een testje maar we komen er niet helemaal uit,

wij willen dus connecten naar de server. en via de server connecten naar de gameserver

dus

ik (12.34.56.78) >>>> Servertje(123.456.789.999) >>>> Game server (1.2.3.4)

vriend (87.65.43.21) >>>>> Servertje(123.456.789.999) >>>> Game server (1.2.3.4)

stel dat we het zo willen doen. dus via de server op de game server. is dat mogelijk? zoja iemand suggesties? dus dat we alle 4 in feite met het ip: 123.456.789.999 spelen. tis gewoon experimentje, zit verder niks achter. maarja we hebben een servertje en we willen er gewoon graag mee kloten.

op de betreffende server draait Windows 2000.

alvast bedankt _O_

Verwijderd

Mogelijkheid 1:
Op beide machines 'route add <game server> <servertje> netmask 255.255.255.255'

dan op de 2k machine via een NAT applicatie verkeer afkomstig van de IP adressen van jou en je vriend laten translaten.

Mogelijkheid 2:

bel beide met VPN in op de server, laat je een IP toewijzen welke door de server via nat vertaald wordt.

Je hoeft hiervoor dus geen poorten te forwarden..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 03:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou je het mischien wat beter uit kunnen leggen? ik snap het niet echt 100% vooral de 1e niet.

en de 2e, met VPN kom je dus in het netwerk van het servertje, en dan?
dus stel ik connect met VPN naar de server, ik start UT op en dan speel ik via de server? volgens mij niet..
correct me if im wrong :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb VPN geprobeerd (want ik weet niet wat je met die 1e bedoeld, sinds je niet meer reageerd.) en ik heb dus geprobeerd een VPN servertje te draaien maar dat lukt niet. ik snap er geen bal van. ik heb Wingate VPN geprobeerd, en nog een ander vaag pakket. maar het mocht niet baten.

Verwijderd

Sorry, vaak hebben mensen hier nog meer te doen dan instant-antwoorden te geven ;)

Maar goed.. uitleggen.. tsja.. ik denk dat je deze maar eens moet gaan lezen:
Hoe deel ik Internet ?

daar wordt al heel veel in uitgelegd.

Wat je wilt is dat het 'servertje' zijn IP aan de uitgaande pakketjes plakt. Dat heet ook wel NAT (network adress translation) en daarvoor zijn verscheidene applicaties in omploop om dat onder windows te doen. Windows eigen ICS (Internet Connection Sharing) kan het, maar bv. ook een pakket als sygate of winroute.

Stap één is dat beide game-client-PC's weten dat ze het verkeer naar de game-server 'door' je servertje moeten sturen. Daar dienen die route-add regels voor, of kun je een VPN voor gebruiken. In beide gevallen komt het verkeer van jouw computer (en dat van je vriend) 'door' het servertje, zodat deze er met NAT zijn eigen IP aan kan plakken.