Toon posts:

RAM cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie de laatste tijd RAM cooling staan op websites. Dit is dus cooling om je RAM geheugen te coolen. Ja echt waar :)

alhier een picture:

http://www.perfectsystems.nl/image/producten/34079-big.jpg

hier enige specs ervan:
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=34079

En ik vroeg mij af: Is dit nu gewoon extra lawaai in je case of is het coolen van je geheugen zeker een must. Is er iemand die het heeft, wat denken we ervan :)

P.S. Heb search gebruikt

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:14
Dit bestaat al jaren!
En alles wat als bijeffect warmte creëert kan beter gekoeld worden.

• x0r
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 11:39

x0r

dus ik

inderdaad zo nieuw is dit ook niet?

corsair wordt ook geleverd met koeling (standaard)

en ik denk dat die fans niet echt veel meer geluid zullen maken, zijn niet zo een grote

There can be only one.... en ik dan ??

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
ik denk niet dat het veel nut zal hebben. op normaal voltrage worden geheugenchippies niet echt asociaal warm.

een heatspreader is wellicht aan te raden. maar active geheugencooling gaat me te ver..

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

@x0r:

Ik denk dat je vergeet dat (bijvoorbeeld) een 40x40 fan veel harder moet draaien dan een 80x80 fan om dezelfde airflow te genereren. En high rpm = veel (hoog) geluid, dus irritant. Desondanks denk ik niet dat ze veel herrie zullen maken :+

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• x0r
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 11:39

x0r

dus ik

ja hier dacht ik eigenlijk opeens ook aan :p

maar denk niet dat ze zoveel airflow hoeven te maken,vind die hele fan erop ook een beetje raar, hoe wil je er dan bijvoorbeeld 2 naast elkaar zetten?

There can be only one.... en ik dan ??

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee dank je, probeer een systeem met zo min mogelijk fans erin te bouwen :)

Verder bestaat het al redelijk lang, ben alleen niet veel soorten tegen gekomen met actieve koeling.
Ik vind het allemaal prachtig, wat ze verzinnen, alleen zoals burner13 al zei, ik heb gewoon heatspreaders erop en 1 casefan daar in de buurt @ 5 volt zodat de airflow van beneden naar boven gaat, waardoor de voedingfan @ lownoise de warmte weer afvoert :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 01:23:Ik zie de laatste tijd RAM cooling staan op websites. Dit is dus cooling om je RAM geheugen te coolen. Ja echt waar :)
***verhaal en plaatjes**
P.S. Heb search gebruikt
Je hebt de search dus niet gebruikt, maargoed we vergeven het je wel dat je onder een steen hebt gelegen en niet weet dat google ondertussen ook bestaat... www.google.nl.
Ok nu even serieus, dit is er inderdaad al een geruime tijd. Het is niet erg dat je ze nog niet kende, iedereen ziet wel eens dingen waarvan hij niet wist dat ze bestonden. No hard feelings dus, maar voortaan iets beter zoeken. ;)

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

Om Gody's verhaaltje even te ondersteunen:
http://gathering.tweakers...ages/386943///ram,cooling
Voor de rest, he's right.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Nou ja ik kan me voorstellen dat dit handig is voor mensen die hun ddr geheugen op 3,4v laten lopen, dan denk ik dat dat wel aardig warm wordt, en kun je er eventueel een paar mhz meer uithalen. Maar voor gewoon gebruik of zelf normaal overclocken is het absoluut overbodig. Die heatspreaders zitten er ook meer voor de sier op. Ik heb het zelf gemeten, het scheeld 3 tot 4 graden..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Cooling stuff, dit hoort eigenlijk meer in Die-Hard Overclocking & Cooling. Maar het is inderdaad oud nieuws en oninteressant voor de non-overclockers. Misschien zelfs ook voor de overclockers. Een beetje airflow, al dan niet icm heatsinks volstaat ook wel ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.