Toon posts:

[W2k3] desktop/rem. desktop login/pass zelvde toch 2 sesies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi als ik in log via rem.desktop en ga later naar de machine dan start hij een nieuwe sessie op ook als L/P het zelvde zijn

is er ergens een insteling waar ik dit kan uit zetten
want dit is verveelend als ik op werk ben en zet een douwload of iets anders aan kan ik er niet meer rechtstreeks bij als ik thuis ben
wie weet hier meer van

groetjes michael westen

Verwijderd

in ts configuration manager

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Gewoon zorgen dat de machine is ingelogd als je van huis gaat. Als je dan mbv mstsc.exe /console RDP opstart, dan haakt ie in op je actieve sessie.

[ Voor 4% gewijzigd door Ook op 12-07-2004 06:22 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ook schreef op 12 juli 2004 @ 06:21:
Gewoon zorgen dat de machine is ingelogd als je van huis gaat. Als je dan mbv mstsc.exe /console RDP opstart, dan haakt ie in op je actieve sessie.
Niet helemaal. Wat je dan doet is de console sessie overnemen. Je hebt dan i.i.g. altijd dezelfde sessie, maar als je al een "gewone" sessie open had staan zonder /console dan gebruikt ie hiermee niet je "actieve" sessie.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

iis5_rules stuur je al de goede kant op. Allereerst moet je op de RDP/TCP je settings goed zetten dat jij een sessie zomaar over mag nemen. Dit staat default namelijk uit. Omdat jij vanaf je werk een sessie wil overnemen met een download lijkt het me handig om dit zonder toestemming te vragen te doen...anders heb je er nog niks aan namelijk :D.

je steld het alvolgt in Ga naar Administrative Tools > Terminal Services Configuration/connections > tabblad Remote control > selecteer Use remote control with the following settings > Interact with the session. (vink requirer user permission uit..) wat je nu doet is in principe een 2e sessie open zetten naar jou eerste en die neem je dan over.(je kunt meekijken) Je zult echter thuis wel eerst een sessie moeten openzetten(het connect niet naar de desktop namelijk).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet gewoon je sessie disconnecten - je zal dan vanzelf je oude sessie terug overnemen bij het reconnecten :)

Verwijderd

Topicstarter
mutsje tnx werkt als een zonnetje

had ik zelf nooit gevonden
en ook nog een goede uitleg _/-\o_
maakt het helemaal makelijk 8)

grt en tnx michael

Verwijderd

elevator schreef op 12 juli 2004 @ 09:29:
Je moet gewoon je sessie disconnecten - je zal dan vanzelf je oude sessie terug overnemen bij het reconnecten :)
als je settings goed zijn ja. maar dat kan je dus ook verhinderen of de requirement zetten dat het vanaf hetzelfde werkstation oid moet gebeuren...
Pagina: 1