Toon posts:

AWE64 Geluidsvraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een vraag over de Creative Soundblaster 64 Gold ISA. Hiervoor heb ik al verschillende topics gelezen maar het antwoord komt hier nog niet echt naar boven.

In Windows '98 wanneer je een divxje of dvd draait is het geluid met bovenstaande kaart slecht te noemen. Dit wordt door de andere topics ook genoemd, en ook de oplosssing voor dit probleem door een winamp erbij te draaien met een directsound output.
Oorzaak van het probleem is dat deze ISAkaart geen 48Hz ondersteund en dus die divxen en dvd's met deze frequentie niet goed afspeelt: hij sampelt terug naar de laagste 11.000 hz stand.

Maar mijn vraag is dan, waarom werkt het in XP dan wel prima? Wat heeft XP dan ingebouwd zitten waardoor het geluid wel prima is? Daar vind ik nog niets over op dit forum.
Ik vraag dus niet echt om een oplossing want ik kijk m'n films gewoon in XP maar ik wil dit graag weten waarom hie reen verschil in zit. Bedankt in ieder geval _/-\o_

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:12
Misschien omdat winxp niet op dos draait, en dus ook niet voor een gedeelte op DOS drivers steunt zoals win98 ? Ik gok maar wat hoor...

Trouwens, zou het niet eens een idee zijn om ook anderen te helpen ipv. alleen maar vragen te stellen (als ik eens naar je posthistory kijk...)

[ Voor 3% gewijzigd door bakakaizoku op 12-07-2004 02:05 ]

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

is het dan niet verstandiger om een nieuwe te kopen??

een sb live 5.1 heb je al voor 25 pleuries..

kijk maar eens: pricewatch: Creative SoundBlaster Live 5.1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 02:15 ]