Toon posts:

GeForce FX 5950 ultra / medion 9800 xxl

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe pc kopen en ik twijfel aan welke videokaart ik zal nemen. Ik kan kiezen tussen deze 2 kaarten:

GeForce FX 5950 ultra of ati medion 9800 xxl

Kunnen jullie mij vertellen welke kaart jullie beter vinden, als het kan ook met feiten.

Ik speel veel games en dan vooral CS

Alvast bedankt!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
dit soort topics zijn niet echt gewenst op GoT, zoek eens wat met de search. met google zijn ook genoeg vergelijkingen te vinden.
als antwoord op je vraag: zijn in principe beide even goed.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
Hoi Stefan88, lees voortaan eerst even de FAQ. Dit voorkomt dat moderators soms 'lomp' overkomen door te zeggen dat je de FAQ moet lezen etc. :)
We willen je niet afschrikken hier op tweakers maar je moet in staat zijn om zelf je keuze's te maken mbt de hardware die je kiest. Ook als je niet tweakt kun je deze keuze maken op basis van prijzen en tests. Maargoed ;)
Verder zijn zoals unfor al zei beide kaarten in principe even goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Gody op 12-07-2004 00:56 ]

Verwijderd

Ik zou voor de 9800 gaan ondanks dat ik een nVidia aanhanger ben zeg ik dit toch omdat de 9800 veel beter is in DX9 dan de Geforce FX SERIE.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 00:56:Ik zou voor de 9800 gaan ondanks dat ik een nVidia aanhanger ben zeg ik dit toch omdat de 9800 veel beter is in DX9 dan de Geforce FX SERIE.
Yep, maar of je DX9 nu eccht zult merken in CS :*). Sommige shaders zijn bij de nividia kaart minder goed, zie bijvoorbeeld de farcry shader review van Tom's Hardware.
Kijk even naar de prijs en de kwaliteiten/snelheden/mogelijkheden van de kaarten en maak je keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door Gody op 12-07-2004 01:02 ]

Verwijderd

Gody schreef op 12 juli 2004 @ 01:02:
[...]
Yep, maar of je DX9 nu eccht zult merken in CS :*). Sommige shaders zijn bij de nividia kaart minder goed, zie bijvoorbeeld de farcry shader review van Tom's Hardware.
Kijk even naar de prijs en de kwaliteiten/snelheden/mogelijkheden van de kaarten en maak je keuze.
Met de 9800 ben je iets beter voorbereid op toekomstige spelletjes vandaar dat men voorkeur toch uitgaat naar de 9800.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Simpelweg een kwestie van reviews lezen dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.